Na tamojšiu vonkajšiu dráhu si po dlhej zimnej prestávke medzi sezónami prišlo zmerať a porovnať schopnosti bez mála 90 jazdcov zo Slovenska, Moravy a dokonca i Rakúska. Slnečné počasie s príjemnými teplotami od dokonalého delil len silnejší vietor. Nik z účastníkov si už asi nemohol želať nič viac, snáď len lepší čas v cieli.
Dráha v Trebaticiach bola jednou z dvoch možných alternatív štartu sezóny AZ Pneu AutoSlalom 2010. Druhou možnosťou bol Paddock v Pezinku. Napriek najpomalším tratiam v portfóliu seriálu sú obe miesta jazdcami až prekvapiujúco obľúbené. Výdatná snehová a následne ľadová nádielka dilemu už dva týždne pred termínom pretekov rozhodla za organizátorov. Nik si nesťažoval, pretože Trebatice majú viacero výhod. Diváci i jazdci, ktorí sledujú súperov vidia trať z viacerých miest kompletne celú. Je tu dosť miesta pre depo s prezúvaním a celé to završuje vykúrený bufet s kompletne varenou stravou a murované toalety.
AS tím zvládol organizáciu šiestych pretekov v Trebaticiach s vyše 350 štartami príkladne. Napriek vysoko rekordnému počtu jazdcov na tomto mieste sa zápolenie na dráhe skončilo až prekvapujúco skoro, už krátko po 15,30 h. Za celý deň sa kompletne mimo trate ocitlo stáť snáď len 6 áut, takže nútené prerušenia pretekov hladký priebeh dňa nenarušilo. Novinkami v zabehnutom systéme priebehu pretekov sú už len drobnosti. Po minuloročnom odporúčaní niektorých jazdcov na sprehľadnenie diania pred štartom začali organizátori označovať autá jednotlivých kategórií farebným trojuholníkom v hornom rohu vodiča. Tiež tu predstavili tímovú trofej – ďalšiu možnosť skórovať a vzájomne sa hecovať.
V jednotlivých kategóriách to najlepšie vyšlo nasledovným jazdcom: v kategórií S1 do 1400 cm3 sa na najvyšší stupienok postavil Rasťo Šimon, ktorý opakoval, že na manželkine auto to nie je zlé. Druhé miesto znova obsadil Vašo Faltus na veľmi nešportovom náradí s automatom. Kategórii S2 do 1600 cm3 znova kraľoval Miki Čambal, ku ktorému sa z prava po druhýkrát v kariére postavil Martin Pikus a trio doplnila už očakávaným výsledkom Lucka Červenková. Mnohým neušlo, že v S3 do 2000 cm si ostrieľaní slalomári z Moravy p. Ušela a p. Červenka aj tu jazdili svoje vlastné preteky a znova sa postarali o najlepšie časy i rekord trate 1:03,093. Najsilnejšej skupine S4 nad 2000 cm3 kraľoval v Trebaticiach odchovaný Ľuboš Čelín na jednom z mála dízlových áut v poli. Na stupňoch víťazov ho doplnili Kubo Valiga a Jozef Peřina na turbobenzínových štvorkolkách. V dámskej kategórii sa s Luckou tešili aj Monika Weisová a Květa Doláková.
Výsledky I.AZ Pneu AutoSlalom CAROL LINE 2010
27.02.2010 – sobota, Trebatice
Kategória S1 – 1400 ccm | ||||
I. miesto | št. č. 731 | Rasťo ŠIMON | Fiat 127 | 02:25,481 |
II. miesto | št. č. 047 | Václav FALTUS | Daihatsu Sirion | 02:27,108 |
III. miesto | št. č. 902 | Juraj KÓSSI | Honda Civic | 02:28,541 |
Kategória S2 – 1600 ccm | ||||
I. miesto | št. č. 007 | Miki ČAMBAL | Citroen Saxo VTS | 02:16,786 |
II. miesto | št. č. | Martin PIKUS | Honda Civic Vti | 02:18,764 |
III. miesto | št. č. 021 | Lucka ČERVENKOVÁ | Citroen Saxo VTS | 02:20,537 |
Kategória S3 – 2000 ccm | ||||
I. miesto | št. č. 777 | Tonda ČERVENKA | Peugeot 205 GTI | 02:06,571 |
II. miesto | št. č. 020 | Jaroslav UŠELA | Peugeot 205 GTI | 02:08,140 |
III. miesto | št. č. 011 | Miroslav TICHÝ | Nissan 100NX | 02:15,027 |
Kategória S4 + 2000 ccm | ||||
I. miesto | št. č. 330 | Ľuboš ČELÍN | BMW 330d | 02:13,108 |
II. miesto | št. č. 310 | Kubo VALIGA | Audi S3 | 02:13,156 |
III. miesto | št. č. 313 | Jozef PEŘINA | Subaru Impreza STI | 02:16,102 |
Dámska kategória – D | ||||
I. miesto | št. č. 021 | Lucka ČERVENKOVÁ | Citroen Saxo VTS | 02:20,537 |
II. miesto | št. č. 300 | Monika WEISOVÁ | Honda Prelude | 02:26,744 |
III. miesto | št. č. 140 | Květa DOLÁKOVÁ | Subaru Impreza turbo | 2:10.28 |
.