Octaviu RS-P postavila austrálska pobočka Škody na báze benzínovej Octavie RS. Benzínový motor 2.0 TSFI dostal športový filter a ladený výfuk s priemerom 75 mm. Riadiaca jednotka motora podstúpila terapiu a výsledkom je zvýšený maximálny výkon 190 kW (258k) a krútiaci moment na 350 Nm. Pôvodné hodnoty boli 147 kW (200 k) a 280 Nm. Sériová 6-stupňová prevodovka DSG zostala nezmenená.
Octavia RS-P dostala nastaviteľný športový podvozok, ktorého súčasťou sú aj zväčšené brzdové kotúče na 345 mm vpredu a 310 mm vzadu. Zakrývajú ich 18-palcové tmavé disky obuté do pretekárskych pneumatík s rozmerom 225/50.
Na ceste za rýchlosťou nestačí len zapriahnuť viac koní, ale treba aj zhodiť pár kíl. Za obeť padli zadné sedačky a predné sú nahradené pretekárskymi so šesťbodovými pásmi. Interiér je preštrikovaný oceľovými trubkami, ktoré tvoria pevnú bezpečnostnú klietku. Do výbavy pribudli povinné prvky v rely, ako napríklad intercom, hasiaci prístroj a prerušovač prívodu paliva.
Škoda Octavia RS-P sa postaví na štart asfaltovej rely Targa Tasmania v kategórii LMS (ľahko upravené sériové vozidlá) s posádkou Mike Sinclair/Justin Hunt. Koná sa od 27. apríla do 2. mája. Pretekári musia absolvovať 2000 km rozdelených do 40 etáp.