Octavia RS-P sa chystá na rely Targa Tasmania

Jedinečná Škoda Octavia RS-P, ktorá vznikla u protinožcov okúsi chuť ostrého pretekania. Predtým však ešte musela absolvovať dodatočné úpravy.

23.04.2010 22:24 , aktualizované: 25.04.2010 06:06
Škoda Octavia RS-P Foto:
Škoda Octavia RS-P
debata

Octaviu RS-P postavila austrálska pobočka Škody na báze benzínovej Octavie RS. Benzínový motor 2.0 TSFI dostal športový filter a ladený výfuk s priemerom 75 mm. Riadiaca jednotka motora podstúpila terapiu a výsledkom je zvýšený maximálny výkon 190 kW (258k) a krútiaci moment na 350 Nm. Pôvodné hodnoty boli 147 kW (200 k) a 280 Nm. Sériová 6-stupňová prevodovka DSG zostala nezmenená.

Výkon narástol o 43 kW (58 k). Foto: Škoda
Škoda Octavia RS-P Výkon narástol o 43 kW (58 k).

Octavia RS-P dostala nastaviteľný športový podvozok, ktorého súčasťou sú aj zväčšené brzdové kotúče na 345 mm vpredu a 310 mm vzadu. Zakrývajú ich 18-palcové tmavé disky obuté do pretekárskych pneumatík s rozmerom 225/50.

Škoda si chce nakloniť austrálskych zákazníkov. Foto: Škoda
Škoda Octavia RS-P Škoda si chce nakloniť austrálskych zákazníkov.

Na ceste za rýchlosťou nestačí len zapriahnuť viac koní, ale treba aj zhodiť pár kíl. Za obeť padli zadné sedačky a predné sú nahradené pretekárskymi so šesťbodovými pásmi. Interiér je preštrikovaný oceľovými trubkami, ktoré tvoria pevnú bezpečnostnú klietku. Do výbavy pribudli povinné prvky v rely, ako napríklad intercom, hasiaci prístroj a prerušovač prívodu paliva.

Škoda Octavia RS-P sa postaví na štart asfaltovej rely Targa Tasmania v kategórii LMS (ľahko upravené sériové vozidlá) s posádkou Mike Sinclair/Justin Hunt. Koná sa od 27. apríla do 2. mája. Pretekári musia absolvovať 2000 km rozdelených do 40 etáp.

debata chyba
Články podľa značiek