Druhý tohtoročný AutoSlalom posunul počas pretekov zimný čas na letný

Snáď jedine predčasným prechodom na letný čas o hodinu späť sa dá logicky vysvetliť moment celkového ukončenia pretekov v Paddocku už o 16 h.

13.05.2010 10:18
autoslalom Foto:
autoslalom
debata

Na prvý pohľad nie je na ukončení už o 16.00 hod. nič mimoriadne. Mnohé preteky končia aj podstatne skôr. Ale tieto spájali dve podujatia, mali bez mála 90 jazdcov a vyše 350 štartov. To všetko v rozmedzí len 6 hodín jazdenia.

Seriál AZ Pneu AutoSlalom v marci opäť zavítal na svoju „rodnú“ trať v Paddocku pod Pezinskou babou v bývalom kameňolome. Zdalo by sa, že miesto i rodná trať seriálu už za ostatných takmer 5 rokov zažili s AutoSlalomom všetko. Skvelé i hrozné počasie, vysoké aj nízke teploty, totálne sucho aj návaly vody, skoré i neskoré štarty, vydarené i nevydarené jazdy… Naozaj temer všetko. Ale jednu vec doposiaľ Paddock nezažil. Dva preteky v jednom a akciu, ktorej sa zúčastnilo bez jedného 90 jazdcov. II. AZ Pneu AutoSlalom BULLDOG 2010 bol totiž nie len druhým podujatím dobre rozbehnutého seriálu, ale aj prvými pretekmi v rámci Majstrovstiev SR pod záštitou SAMŠ.

autoslalom Foto: autoslalom.sk
autoslalom autoslalom

V záujme čo najatraktívnejšieho povozenia sa je stará trať rozložená na na všetkých troch úrovniach vyasfaltovaných plôch Paddocku. Z celkového areálu preto pre depo pretekov ostáva odhadom menej než 1/10 plochy. A tu jazdci medzi jazdami nie len parkovali, ale aj menili kolesá, merali si tlaky v pneu, rolovali k štartu a niektorí ešte gumovaním i zahrievali plášte. Doslova žiaden polmeter neostal nevyužitý. K vysokej efektivite a poriadku priebehu týchto pretekov prispievajú nie len organizátori, ale hlavne disciplinovaní a ústretoví jazdci. AS tím je právom hrdý nie len na najväčšiu (vyše 550 členov), ale nepochybne aj najposlušnejšiu motoršportovú komunitu na Slovensku.

autoslalom Foto: autoslalom.sk
autoslalom autoslalom

Trať samotná, napriek tomu, že ju väčšina jazdcov pozná najlepšie všetkých riadne precvičila. Po jej okrajoch sa totiž ešte na viacerých miestach topili hŕby snehu, ktoré vytvárali veľké mokré časti. Prakticky žiadne auto nemohlo prejsť necelých 900 m dlhú dráhu na plný plyn. Získavali práve tí, ktorí boli ochotní uberať a dať prednosť priľnavosti pred rýchlosťou. Tí, ktorí bitku medzi rozumom a srdcom zvládli v každej kategórii najlepšie, vystúpili na konci dňa na stupne víťazov. K nim sa pridali aj traja najlepší jazdci na autách značky SUZUKI. Ich zdatnosť znova oceňuje v rámci značkovej trofeje SUZUKI CUP dovozca týchto áut na Slovensko. Novinkou tejto sezóny, a vlastne týchto pretekov bolo oficiálne vyhlásenie tímovej trofeje. Organizátori tak šport doposiaľ jednotlivcov posúvajú smerom ku kolegiálnej a taktickej hre v rámci malých tímov slalomárov, ktoré si vzájomne konkurujú.

autoslalom Foto: autoslalom.sk
autoslalom autoslalom

Za zmienku iste stoja výsledky nasledovných jednotlivcov: Rasťa ŠIMONA, ktorý opätovne na prakticky sériovom Fiate 127 so slickmi dokázal držať krok so špičkou jazdcov. Na manželkynom aute s výkonom len 51 kW (70 k) skončil v S1 s tesnou stratou na 2. mieste a celkovo na neuveriteľnom 9. mieste. Rovnako Vašo FALTUS, ktorý bez ohľadu na to, aké auto na preteky prinesie, vždy sa vyškriabe na stupne víťazov, aj keď použije nešportové náradie – minule Daihatsu Sirion automat a teraz Fiat 500 1.2i. Úcta patrí aj pravidelnej účastníčke Janke ŠUCHOVEJ, ktorá na Swifte GTi dokázala v tvrdej konkurencii chalanov obsadiť v triede S1 skvelé 8. miesto. Svoju zdatnosť doslova skokovo zlepšuje aj Kubo VALIGA na Audi S3. Ostatné dve podujatia dobojoval v S4 na 2. mieste a teraz po prvýkrát vyhral. Nepovšimnutý nesmie ostať ani výkon Maťa ŠRAGU na sériovom Swifte Sport, ktorý v konkurencii komplexne upravených Saxo VTS dokáže držať krok i čas.

autoslalom Foto: autoslalom.sk
autoslalom autoslalom

Výsledky II. AZ pneu AutoSlalom BULLDOG 2010 (20.03.2010 – Paddock Pezinok)

S1 – 1400 cm3
1. št. č. 014 Michal SLIVIAK Opel Corsa 1,4 16V 1:59.626
2. št. č. 731 Rastislav ŠIMON FIAT 127 2:00.362
3. št. č. 047 Václav FALTUS Fiat 500 1.2 2:05.216
S2 – 1600 cm3
1. št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 1:56.507
2. št. č. 456 Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS 1:58.054
3. št. č. 028 Martin ŠRAGA Suzuki Swift Sport 2:00.231
S3 – 2000 cm3
1. št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 1:53.787
2. št. č. 020 Jaroslav UŠELA Peugeot 205 GTI 1:54.337
3. št. č. 016 Vlado OKÁLI Renault Clio Sport 2:01.425
S4 + 2000 cm3
1. št. č. 310 Kubo VALIGA Audi S3 1:58.269
2. št. č. 080 Peter DANIELIS VW Golf 4×4turbo 1:58.797
3. št. č. 073 Majo JANEČEK VW Golf 4×4turbo 2:00.452
D – dámy
1. št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:00.948
2. št. č. 051 Michaela DEBNÁROVÁ Seat Ibiza 1,8t 2:07.111
3. št. č. 300 Monika WEISOVÁ Honda Prelude 2,2i 2:11.724
SUZUKI CUP
1. št. č. 028 Martin ŠRAGA Suzuki Swift Sport 2:00.231
2. št. č. 088 Adam ČANECKÝ Suzuki Swift 2:06.866
3. št. č. 045 Dušan CHRENKO Suzuki Ignis Sport 2:07.098
debata chyba
Články podľa značiek