Organizátori seriálu AZ pneu AutoSlalom, známi v kruhoch tiež ako AS tím, sľubovali priaznivcom ostrého jazdenia medzi kužeľmi preteky na letisku v Trenčíne vyše pol roka. Nakoniec, po prieťahoch s rôznymi povoleniami, prísnymi podmienkami a inými komplikáciami sa v druhú májovú sobotu, na radosť snáď všetkých slalomárov, konečne naozaj podarilo pripraviť tu zaujímavé preteky. Nie len zaujímavé, ale skutočne prvotriedne. V prvotriednej aréne.
Pred dvoma sezónami využíval seriál prevažne drobné, lacné a málo využívané areály s rôznymi kompromismi v oblasti kvality povrchov, veľkosti depa, ponúkaného zázemia. Dnes má seriál AZ pneu AutoSlalom, aj vďaka výdatnej podpore partnerov a veľkej obľube medzi jazdcami nové možnosti. Staré, krátke a hlavne z viacerých dôvodov už nevyhovujúce trate postupne v kalendári ostatné dve sezóny nahrádzali nové, špičkové areály a rýchlejšie trate. Snáď s výnimkou Slovakia Ringu sa AutoSlalom jazdí na všetkých prvoligových motoršportových arénach západného Slovenska. A jazdci tento posun dokážu oceniť.
Dôkazom sú aj tieto preteky. Napriek tomu, že termín štvrtých pretekov sezóny – AZ pneu AutoSlalom AUTODOPYT.EU bol známy už od decembra 2009, viacerí organizátori sa rozhodli 08.05. usporiadať ďalšie motoršportové akcie. To v účasti, samozrejme, nepomohlo žiadnym z pretekov. Aj AutoSlalom pocítil asi pätinový pokles účasti. Po totálnej sprche v Piešťanoch organizátori dúfali, že účasť na pretekoch s ideálnym počasím prelomí minuloročný rekord 110 jazdcov. Počet 122 predregistrovaných na www.autoslalom.sk by tomu aj zodpovedal. V sobotu sa na štart skutočne postavilo 101 jazdcov, preteky dokončilo 97. Pre mnohých prekvapujúco vysoké číslo, pre organizátorov drobné sklamanie.
Tí, ktorí prišli, neľutovali. Čerstvá rýchla trať, hladký betónový povrch, ktorý je ku gumám mimoriadne šetrný, skvelé miesto, finančná nenáročnosť a tradične dobrá organizácia – všetko silné stránky seriálu naštrbili len drobné priebežné problémy s časomierou. Tá síce fungovala presne a bez výpadkov, neponúkla však klasické pridané funkcie ako zasielanie sms jazdcom na mobil ani funkčnú tabuľu s časmi pre depo a divákov.
IV. AZ pneu AutoSlalom AUTODOPYT.EU bol okrem štvrtých pretekov seriálu zároveň štvrtým podujatím v rámci MSR. Veľmi prekvapila neúčasť tradičných jazdcov MSR z východu SR a teda len polovičný počet licencovaných jazdcov. Tradične absolútne najrýchlejší slalomár Tonda ČERVENKA z Moravy si na konto okrem víťazstva pripísal aj rekord novej trate – 1:15,722. Na krk mu po celý deň dýchali špičkoví slovenskí jazdci Miki ČAMBAL, Aleš HREHA aj Luboš ČELÍN na prekvapujúco vznetovom BMW 330d, ktorí tradičného Tondovho dabléra Jara UŠELU odsunuli v celkovom poradí na 5. miesto. V celkovom poradí stoja za zmienku výkony nových mien v prvej desiatke, konkrétne čerstvého slalomára Jindru CETKOVSKÉHO na ostrej Impreze GT, Martina Pikusa na Civicu Vti, Laca PAKŠIHO na Integre Type-R no hlavne Vila ZMETÁKA, ktorý sa s Fiatom 127 s motorom objemu len 1,3 l dostal do prvej desiatky!
V jednotlivých kategóriách patrí za výkony poklona spomínaným aj novým menám, ktoré dokazujú, že seriál AZ pneu AutoSlalom nepatrí len tradičným jazdcom. V S1 sú to Attila POMOZI na Civicu 1.4 a Adam ČANECKÝ na Swifte 1.3, ktorí si vzali 4. a 5. miesto. V S2 to bol spomínaný Martin PIKUS na Civicu Vti a Ján ZBIŇOVSKÝ, ktorý na porobenom Saxe VTS nemá urobených azda ani 30 ostrých km. Prekvapením v triede S3, tradične dominovanej moravskou dvojicou je výkon Laca PAKŠIHO na Integre Type R, ktorý predbehol aj ostrieľaných slalomárov ako Vlado OKÁLI a Miro TICHÝ. Absolútnym prekvapením podujatia však nepochybne zostáva výkon Heňa ŠTUGELA, ktorý v priemere nerobí viac než jedny preteky ročne. V Trenčíne na starom a neslalomovom Mercedese 190E 2.6 skončil v najsilnejšej kategórii S4 na neskutočnom 4. mieste! Svoje časy aj on sám počas dňa považoval za chybné a organizátorov na to upozorňoval. Pri pohľade na to, aké autá nechal za sebou (mx-5 kompresor, Mégane RS dCi, Leon Cupra, Impreza WRX a podobne) je jeho výkon o to neuveriteľnejší. AutoSlalom je naozaj hlavne o schopnostiach vodiča. Auto je druhoradé…
IV. AZ pneu AutoSlalom AUTODOPYT.EU 2010 (08.05.2010 – letisko TRENČÍN)
S1 – 1400 cm3 | ||||||
I. | št. č. 727 | Viliam ZMETAK | FIAT 127 | 2:42.829 | ||
II. | št. č. 014 | Michal SLIVIAK | Opel Corsa 1.4 16V | 2:46.034 | ||
III. | št. č. 731 | Rastislav ŠIMON | FIAT 127 | 2:46.984 |
S2 – 1600 cm3 | ||||||
I. | št. č. 007 | Miki ČAMBAL | Citroen Saxo VTS | 2:38.074 | ||
II. | št. č. 074 | Pepa BEDNAŘÍK | Citroen Saxo VTS | 2:38.284 | ||
III. | št. č. 095 | Martin PIKUS | Honda Civic Vti | 2:40.979 |
S3 – 2000 cm3 | ||||
I. | št. č. 777 | Tonda ČERVENKA | Peugeot 205 GTI | 2:32.184 |
II. | št. č. 020 | Jaroslav UŠELA | Peugeot 205 GTI | 2:38.170 |
III. | št. č. 990 | Laco PAKŠI | Honda Integra Type R | 2:42.060 |
S4 + 2000 cm3 | ||||
I. | št. č. 906 | Aleš HREHA | Honda S2000 AP2 | 2:33.353 |
II. | št. č. 330 | Ľubo ČELÍN | BMW 330d E46 | 2:35.522 |
III. | št. č. 116 | Jindra CETKOVSKÝ | Subaru Impreza GT | 2:40.066 |
D – dámy | ||||
I. | miesto št. č. 021 | Lucka ČERVENKOVÁ | Citroen Saxo VTS | 2:46.352 |
II. | miesto št. č. 999 | Květa DOLÁKOVÁ | Renault Clio RS182 | 3:00.562 |
III. | miesto št. č. 300 | Monika WEISOVÁ | Honda Prelude | 3:01.073 |
Suzuki Cup | ||||
I. | št. č. 028 | Martin ŠRAGA | Suzuki Swift Sport | 2:47,507 |
II. | št. č. 045 | Dušan CHRENKO | Suzuki Ignis Sport | 2:48,125 |
III. | št. č. 088 | Adam ČANECKÝ | Suzuki Swift | 2:54,233 |
.