Audi vyhralo Le Mans, Peugeot pohorel

Audi získalo víťazstvo na legendárnych vytrvalostných pretekoch 24 hodín Le Mans. Ďalšie miesta na stupňoch víťazov patrili taktiež Audi. Peugeoty nedošli do cieľa.

16.06.2010 14:24
Audi R15 TDI Foto:
Audi R15 TDI
debata

Audi ovládlo stupeň víťazov na pretekoch 24 hodín Le Mans, ktoré sa konajú tradične v júni na okruhu s názvom Circuit de la Sarthe blízko mesta Le Mans. Ak sa pozrieme na konečný výsledok, vyzerá to na suverénne a hladké víťazstvo. V skutočnosti však v kvalifikácii dominoval najväčší konkurent Audi – domáci Peugeot. Obsadil prvé tri miesta.

V Le Mans však nejde iba o rýchlosť, ale veľký podiel na úspechu má aj spoľahlivosť a nízka spotreba. Tým sa minimalizuje čas, ktorý musí stráviť auto v boxoch. Po štarte to vyzeralo na jednoznačnú záležitosť Peugeotu. Po 38 kolách však musel odstúpiť prvý Peugeot 908 HDi FAP tímu Peugeot Sport Total. Príčinou bola porucha pruženia, ktorá spôsobila poškodenie konštrukcie auta.

Peugeoty so štartovým číslom 1 a 2 pokračovali ďalej na čele. Ďalšie problémy postihli jednotku s posádkou Wurz – Gené – Davidson a prototyp strávil štyri kolá v boxoch kvôli problémom s alternátorom. Túto stratu musela posádka potom doháňať a v stíhacej jazde sa obzvlášť vyznamenal Anthony Davidson. Dravou jazdou sa dotiahli na rozdiel jedného kola od Audi R15 TDI s číslom 8 na treťom mieste. Vo vedení bol stále Peugeot 908 Hdi FAP s posádkou Minassian – Sarrazin – Montagny.

Ďalšia pohroma prišla skoro ráno v nedeľu, kedy musel Peugeot so štartovým číslom 2 odstúpiť z vedúcej pozície. Na prvú priečku sa posunulo Audi číslo 9 s posádkou Rockenfeller – Bernhard – Dumas. Po 360 kolách prišla posledná rana pre Peugeot a pre poruchu motora odstúpila aj ich posledná nádej so štartovým číslom 1.

Pódium ovládli jazdci Audi. Foto: Audi
Audi pódium Pódium ovládli jazdci Audi.

Prvé tri miesta teda nakoniec obsadili posádky s vozidlami Audi R15 TDI. Im sa takisto problémy nevyhli. Víťazné auto v priebehu pretekov stratilo vonkajšie spätné zrkadlo a krátko pred koncom ho ešte postihol defekt pneumatiky. Druhá posádka (číslo 8) v cieli Fässler – Lotterer – Treluyer bola v boxoch dvakrát meniť prednú kapotu. Tretia skončila po stíhacej jazde posádka Capello – Kristensen – McNish (číslo 7).

Audi tak Peugeotu oplatilo minuloročnú porážku a v historických tabuľkách sa posunulo na druhé miesto v počte víťazstiev, ktoré okupuje spoločne so značkou Ferrari. Na prvej priečke je nedostihnuteľné Porsche so 16 víťazstvami. Všetky tri Audi prekonali doterajšiu rekordnú prejdenú vzdialenosť z roku 1988 (5332,97 km) posádky Lammers – Dumfries – Wallace s Jaguarom XJR-9LM. Víťazné Audi R15 TDI za 24 hodín absolvovalo 397 okruhov a prešlo vzdialenosť 5410,71 km.

debata chyba
Články podľa značiek