Miška Pešková absolvovala upršaný víkend v Moste

Druhé podujatie majstrovstiev Slovenska pretekov na okruhu bolo na autodrome v českom Moste.

01.08.2010 22:18
Pešková Foto:
Pešková
debata

Cez víkend boli na programe dve jazdy, teda prvé preteky v piatok a druhé v sobotu. Pre mňa to znamenalo absolvovanie štvrtkových voľných tréningov ,dva kvalifikačné tréningy a dve jazdy. Bola som rada, pretože tak ako brnenský okruh, aj ten mostecký poznám veľmi dobre, keďže práve na týchto dvoch okruhoch som absolvovala už veľa pretekov, či už v Octavia Cupe alebo v triede D4.

Keďže moje prvé testovanie na Ferrari bolo práve tu v Moste, bola som zvedavá ako to celé dopadne. Hlavne preto, lebo na testovaní sa jazdila stará verzia okruhu a na pretekoch sa jazdí nová, bezpečnejšia verzia.

Štvrtkové tréningy som jazdila na suchu, teda na suchých pneumatikách, keďže svietilo slniečko a teplota vzduchu bola asi 22 stupňov. To som ešte nevedela, že nám celý víkend bude liať ako z krhly.

V piatok ráno keď som vykukla z okna hotelovej izby ma trošku prepadol rešpekt z jazdenia na „vode“, pretože 520 koní pod kapotou (respektíve za zadkom, keďže Ferrari má motor uložený pred zadnou nápravou) sa predsa len trošku ťažšie krotí na mokrej trati ako na suchom, slnkom zohratom okruhu. Na moje prekvapenie to nebolo až také hrozné a po prvom tréningu som sa ešte aj tešila, pretože to bola zábava. Autu síce hrabali kolesá ešte aj na štvrtom prevodovom stupni, aj sem tam išlo bokom, ale brzdy fungovali skoro ako na suchu.

Pešková Foto: Peško
Pešková Pešková

V kvalifikácii sa spustil neuveriteľný dážď, čo ešte viac zhoršovalo podmienky na trati a moja premiérová jazda na Ferrari na mokrej trati stačila len na 13 miesto.

Po štarte prvých pretekov sa moja pozícia nezmenila. Dá sa povedať, že všetci jazdili radšej „na istotu“, keďže nás čakala ešte jedna jazda a každý sa jej chcel zúčastniť. Celkovo v slovenských majstrovstvách som sa umiestnila na štvrtom mieste a tento istý výsledok som obsadila aj v poľskom Ferrari Challenge, ktorý bol pre veľký počet jazdcov vyhlásený ako samostatná trieda.

V sobotu ráno sa už počasie umúdrilo, avšak cez noc sa trať nestihla vyschnúť a preto všetci pretekári vrátane mňa stavili ešte na mokré pneumatiky. Trať počas kvalifikácie pomerne rýchlo vysychala, čo mi celkom vyhovovalo a znamenalo to pre mňa celkovú ôsmu pozíciu v kvalifikačnom tréningu. Mala som z toho radosť, pretože sa mi išlo veľmi dobre a bola som veľmi istá, tešila som sa, že stojím v rade hneď za skúseným Mirom Konôpkom na Porsche a za mnou stojí automobil špecifikácie DTM.

Do začiatku pretekov sa trať vyschla a preto sme s týmom ani neuvažovali, že by sa počasie mohlo zmeniť a volili sme pneumatiky na suchú trať, teda „slicky“. Okrem toho sme sa aj poistili dvomi kamerami, ktoré mi mechanici umiestili do auta pre prípad, že by sa stalo to čo v Brne. Na štarte som bola pokojná, a opäť som si nepripúšťala, že by sa mohlo niečo stať. Riaditeľ pretekov nás mávaním zelenej vlajky vpustil do formovacieho kola a všetci sme začali zahrievať pneumatiky. Avšak v sérii posledných dvoch zákrut, jazdec idúci predomnou zmenil celú formáciu a mňa odsunul z osmej na 10 pozíciu a to ešte nebolo ani odštartované. Bohužiaľ, riaditeľ pretekov si tento zákrok poľského jazdca nevšimol a odštartoval preteky. Nedala som sa vyviesť z miery a odštartovala som ako som najlepšie vedela a mohla. Na cieľovej rovinke som si vybojovala jednu priečku a do prvej zákruty som išla pomerne isto. Lenže opäť poľský pretekár na bielom Ferrari zabrzdil ovaľa neskôr ako mal a preletel prvú zákrutu a trafil ma na výjazde zo šikany, tým, že si skrátil trať cez štrkovú výjazdovú zónu. Otočil ma do hodín a ani som sa poriadne nedotočila, už na mňa čelne mierilo ďalšie Ferrari. Na kamerách, ktoré som mala v aute bolo všetko vidieť, ale to už nijak nevráti rozbitý nárazník, prasknutý karbonový spitter a hlavne to, že som sa opäť tešila na pretekanie a miesto toho sa pre mňa preteky skončili v prvej zákrute.

debata chyba
Články podľa značiek