Ako sa však dalo čakať, žiadne technické podrobnosti automobilka neodhalila. Je to škoda, určite by bolo zaujímavé vedieť, čím všetkým vybavila naftový motor 2.5 TDI s dvojitým prepĺňaním, aby vydržal dlhodobé enormné zaťaženie počas tropických vytrvalostných súťaží. Známe sú len základné parametre v podobe maximálneho výkonu 221 kW (300 k) a maximálneho krútiaceho momentu 600 Nm. Sila motora sa prenáša na všetky štyri kolesá cez päťstupňovú sekvenčnú prevodovku spoločnosti ZF a trojlamelovú keramickú spojku toho istého výrobcu.
Volkswagen tvrdí, že nový Race Touareg sa aj na plytkom piesku dokáže z 0 na 100 km/h rozbehnúť za 6,1 s a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená približne na 190 km/h. Vyššími rýchlosťami sa na rýchlych úsekoch vytrvalostných súťaží veľmi nejazdí.
Aby bol uspokojený aj marketing, karoséria nového auta nesie niekoľko poznávacích znamení charakteristických pre najnovší sériový Touareg. Na maske kevlarovej karosérie ukrývajúcej oceľový rám tak diváci vytrvalostných súťaží uvidia svetlomety pripomínajúce sériové autá. Zachované ostali aj denné LED svetlomety.
Nové auto v súčasnosti prechádza tvrdými testami, aby bolo koncom roka pripravené na štart ďalšieho ročníka legendárneho „Dakaru“, kde chce Volkswagen obhájiť svoje víťazstvá z rokov 2009 a 2010. Továrenský tím budú pravdepodobne reprezentovať štyri posádky, za jeho volantom by nemal opäť chýbať ani Carlos Sainz.