Klasické Mini dominovalo na Rely Monte Carlo od polovice šesťdesiatych rokov a víťazné vavríny si odnieslo z ročníkov 1964, 1965 a 1967. Nebyť diskutabilnej diskvalifikácie v roku 1966 mohla byť dominancia ešte výraznejšia. Značke to však neuškodilo, práve naopak. Škandál Mini ešte viac zviditeľnil.
Aj súčasné vedenie MINI a BMW si je vedomé, že WRC ponúka intenzívnu propagáciu za relatívne rozumné peniaze. Po odchode materského BMW z F1 môžu byť nejaké financie investované aj do WRC. Návrat bude MINI realizovať postupne – v roku 2011 chce absolvovať iba časť sezóny a od ročníka 2012 by už mal zaberať na plné obrátky.
Ako základ pre WRC špeciál bol vybratý MINI Countryman. Pod kapotou sa bude ukrývať nabrúsený turbomotor s objemom 1,6 litra. Neodmysliteľnou súčasťou WRC je pohon 4×4. V návrate značky MINI do rely má prsty známa firma Prodrive na čele s Davidom Richardsom, ktorá sa stiahla z WRC po odchode Subaru na konci sezóny 2008. Prodrive pracuje na Countrymanovi WRC od začiatku roka 2009.
Testovanie Countrymana WRC začne na jeseň 2010, no termín jeho ostrého debutu zatiaľ nebol oznámený. Z vnútra WRC sa ozývajú hlasy, že by Countryman mohol nastúpiť na Sardínii. MINI zatiaľ neoznámilo žiadne mená jazdcov, ale často sa skloňujú mená Marcus Gronholm a Kris Meeke.