Škoda začala s predajom pretekárskej Fabie R2. Stojí 62 000 €

Súkromné tímy a amatérski pretekári môžu siahnuť po novom náradí z Mladej Boleslavi. Škoda začala predávať pretekársky špeciál Fabia upravený pre kategóriu R2.

10.03.2011 11:25
Škoda Fabia R2 Foto:
Škoda Fabia R2
debata

Prísne pravidlá pre skupinu R2 neumožňujú výrazným spôsobom meniť rozmery karosérie, žiadne rozšírené blatníky a veľké rozchody kolies preto nečakajte. Najnápadnejšie exteriérové úpravy sa tak obmedzili na nasávací otvor na streche, športové vonkajšie spätné zrkadlá a samozrejme bezpečnostné rýchloupínacie zámky motorovej kapoty.

Zo zadného nárazníka trčí iná koncovka výfuku, ktorá napovedá, že pod prednou kapotou sa udiali veľké veci. Fabia R2 dosahuje rovnaký výkon ako civilná verzia RS (132 kW/180 k), pretekársky špeciál ho však dosahuje z upraveného atmosférického motora 1.6 16V. Aby ste z motora dostali max. výkon, musíte ho vytočiť na 7500 otáčok, max. krútiaci moment 194 Nm dosahuje pri 5500 ot./min. Určitou zaujímavosťou je, že konštruktéri boli pri ladení agregátu obmedzení max. povoleným kompresným pomerom 12:1. Elektronické riadenie motora si vzala pod patronát talianska spoločnosť Magneti Marelli, päťstupňovú sekvenčnú prevodovku zasa dodáva Sadev.

Karoséria je na nerozoznanie od sériovej Fabie. Foto: Škoda Auto
Škoda Fabia R2 Karoséria je na nerozoznanie od sériovej Fabie.

Kompletne upravené sú aj podvozok, pruženie a tlmenie. Za bielymi diskami z ľahkej zliatiny sa ukrývajú kotúčové brzdy AP Racing.

V interiéri pochopiteľne pribudol homologovaný ochranný rám a zmizli všetky čalúnenia a detaily, ktoré zbytočne zvyšujú hmotnosť. Pohotovostná hmotnosť Škody Fabia R2 je 1030 kg (minimálna povolená hranica).

Auto kompletne vyvinula spoločnosť Impromat Car v úzkej spolupráci s oddelením Škoda Motorsport. Cena nového auta je rovných 62 000 €.

debata chyba
Články podľa značiek