Od začiatku udeľovania titulu v ankete Auto roka v Európe sa nestalo, aby si víťazstvo vychutnával automobil, do ktorého sa netankuje fosílne palivo. Ročník 2011 prepisuje históriu.
Už ročník 2005 naznačoval zmenu. Titul si odniesla Toyota Prius, ktorá na pohon používa spaľovací motor v kombinácii s elektromotorom. Druhý menovaný však hrá iba druhé husle. V ročníku 2011 vyhráva čistý elektromobil, ktorý na klasickú čerpačku zavíta iba v prípade, že potrebuje dohustiť pneumatiky.
Nissan Leaf vo finále porazil taliansku krásavicu Alfa Romeo Giulietta o 9 bodov a bronzovú priečku obsadil Opel Meriva so stratou 13 bodov na vedúci Leaf. O zvyšné miesta sa podelili Ford C-MAX/Grand C-MAX, Citroen C3, Volvo S60/V60 a Dacia Duster.
Výsledky ankety Auto roka 2011 | ||
Pozícia | Model | Body |
1. | Nissan Leaf | 257 |
2. | Alfa Romeo Giulietta | 248 |
3. | Opel Meriva | 244 |
4. | Ford C-MAX/Grand C-MAX | 224 |
5. | Citroen C3/DS3 | 175 |
6. | Volvo S60/V60 | 145 |
7. | Dacia Duster | 132 |
Naposledy sa japonský automobil tešil z titulu v Európe práve koncom roka 2004 vďaka Priusu a konkrétne pre Nissan je aktuálne víťazstvo druhým v poradí. Prvým víťazným Nissanom bola Micra, ktorá má vo vitríne titul Auto roka 1993. Japonskú víťaznú štvorku dopĺňa Auto roka 2000 – Toyota Yaris.
TOP 3 – Car of the year 2011
1. miesto – Nissan Leaf (257 bodov)