Ženeva 2004: Škoda Octavia

Len pred mesiacom zišla z výrobných liniek škodovky miliónta Octavia. Model, ktorý vrátil českú značku na mapu renomovaných svetových výrobcov automobilov. Jej popularita s vekom neustále rástla. Akoby po ôsmich rokoch ani nebol dôvod na generačnú zmenu. Tá sa však odohrala na autosalóne v Ženeve.

09.03.2004 09:50
debata

Nová Octavia posúva Škodu opäť ďalej. Na rozdiel od svojej predchodkyne bude totiž plnoprávnym členom koncernové rodiny a nie lacnejšou českou verziou Golfa. Do vienka dostala kompletnú technológiu novej generácie modelov nižšej strednej triedy koncernu Volkswagen . Disponuje viacprvkovou zadnou nápravou, benzínovými motormi 1,6 FSI (85 kW) a 2,0 FSI (103 kW) s priamym vstrekovaním paliva, ako aj novým 16-ventilovým turbodieselom 2,0 TDI (103 kW). To, že sa na Škode nešetrilo, dokladuje najlepšie ponuka päťstupňových automatických prevodoviek Tiptronic a najrýchlejšej sekvenčnej prevodovky DSG, ktorá potrebuje na preradenie len tri stotiny sekundy.

Posádka však bude najviac ťažiť z priestrannejšieho interiéru, ktorý je výsledkom predĺženia karosérie o osem a rázvoru o sedem centimetrov.

Pod výklopným vekom piatych dverí sa skrýva rekordných 560 litrov na batožinu. Na jeseň predstaví Škoda aj verziu Combi. Stará Octavia bude v ponuke až do konca roku 2005.

Škoda Octavia

  • Dĺžka: 4.572 mm
  • Šírka: 1.769 mm
  • Výška: 1.462 mm
  • Rázvor: 2578 mm
  • Objem kufra: 560 dm3
debata chyba
Články podľa značiek