Ženeva 2004: Mercedes-Benz CLS

Len pred polrokom predstavila stuttgartská automobilka originálnu štúdiu športovo ladeného sedanu CLS a v Ženeve už zažiarila ako celkom nová sériová trieda s trojcípou hviezdou v znaku. Mercedes-Benz CLS však zďaleka nie je len rozšírením ponuky. Je to míľnik vo filozofii automobilky, ktorá sa rozhodla „obliecť“ modelový rad E do ďalšieho, celkom autonómneho šatu.

09.03.2004 11:32
debata

Pred vojnou – v časoch rámových podvozkov a stoviek karosární – nič výnimočné, no dnes skutočná kuriozita. Rozhodne nie samoúčelná. Novinka dovršuje niekoľkoročnú snahu Mercedesu vyhovieť protichodným požiadavkám zákazníkov, ktorí tužia po športovo ladenom kupé, no nechcú sa vzdať komfortu a prestíže klasických limuzín. S CLS to po prvý raz nie je problém. Pod výrazne splývavými siluetami sa totiž skrýva interiér, ktorý rozmaznáva až štyroch cestujúcich. Tí si môžu so sebou pokojne zobrať až 500 litrov batožín.

Nová trieda má zabodovať najmä v USA, a tak nešetrí na výkone a luxuse. Na výber budú dva motory, celkom nový šesťvalec v modeli CLS 350 (200 kW) a „zamatový“ osemvalec pre CLS 500. Štandardom bude pneumatické pruženie Airmatic a elektronické brzdy SBC bez mechanického prepojenia medzi pedálom a hlavným brzdovým valcom. A aby toho nebolo málo, oba modely sú kombinované s prvou sedemstupňovou automatickou prevodovkou na svete s označením G7 – Tronic. Zrýchlenie na stovku za 5,6 alebo 7,0 sekundy tiež naznačuje, že ,,sportepíl" CLS nie je len dizajnérska vábnička.

debata chyba
Články podľa značiek