Sériová výroba je naplánovaná na koniec roku. Vyrábať sa budú tri modely Kaliny: štvordverový sedan Lada 1118, päťdverový hatchback Lada 1119 a univerzálne kombi Lada 1117. Cena by sa mala na ruskom trhu pohybovať medzi 7 až 8-tisíc dolármi (240-tisíc až 270-tisíc Sk). To je podľa expertov hlavná nevýhoda tohto vozidla na domácom trhu. Cena podľa expertov bude len o niečo nižšia ako Renaultu Clio alebo Corsy od Opla. Ruskí automobilisti púritom stále viac holdujú zahraničným vozidlám. Autá si už môžu kupovať aj na úver a ak sa majú rozhodovať medzi domácim a zahraničným autom za podobnú cenu, tak skôr veria západnej kvalite.
Nová ruská Lada bude mať rovnaký motor s objemom 1,6 litra ako doterajšie modely. Bude však kratšia a má byť lepšie prispôsobená jazde v meste. V základnej výbave má byť posilňovač riadenia, nastaviteľný volant, ABS, klimatizácia, vyhrievané sedadlá, automatické ovládanie okien a diaľkové zamykanie. V modeloch na export, ktoré chce automobilka vyvážať najmä na trhy v strednej a východnej Európe, budú tiež airbagy. Spotreba paliva v meste by sa mala byť 8,8 - 9,7 litrov na sto kilometrov. Maximálna rýchlosť bude 160–170 kilometrov za hodinu.
Rusko vlani zvýšilo clo za ojazdené automobily, aj preto výrazne stúpol záujem o nové zahraničné autá, čomu pomíha aj ich montáž v Rusku. Jednotkou je automobilka Ford, ktorá tu vlani predala 20 700 svojich vozidiel. Veľkú časť z nich vyrobila v ruskom závode vo Vsevoložsku neďaleko Petrohradu. V tomto roku chce Ford zvýšiť predaj Focusov na 30-tisíc. Rusi sú ochotní na toto vozidlo čakať aj niekoľko mesiacov, ako kedysi za sovietskych časov na Lady.