Podľa prepočtov stratégov koncernu v budúcich rokoch bude mať osobné vozidlo čoraz viac žien a dôchodcov. V roku 2030 bude na 1000 obyvateľov pripadať 785 osobných motorových vozidiel, kým v súčasnosti je tento podiel o 120 vozidiel nižší. Autá budú v cieľovom roku spotrebúvať na 100 kilometrov jazdy priemerne 6,5 litra pohonnej látky, kým teraz na ne potrebujú o 1,9 litra viac.
Napriek tomu, že počet vozidiel na nemeckých cestách bude v roku 2030 podstatne vyšší, do ovzdušia vychrlia 79 miliónov ton kysličníka uhoľnatého, kým v roku 1990 ho vyprodukovali 110 miliónov ton.
Údaje v štúdii sa zakladajú na predpoklade, že v nasledujúcich 26 rokoch sa nemecká ekonomika bude rozvíjať priemerným tempom 2 %. V prípade slabšieho hospodárskeho rastu sa úmerne znižuje aj prognóza ďalšieho rozvoja automobilizmu v ekonomicky najsilnejšej európskej krajine. Za veľký faktor neistoty sa pokladajú dôsledky dôchodkovej reformy na výdavky obyvateľov Nemecka, ktorí sú v strednom a mladom veku. Čím budú viac prispievať na zabezpečenie svojej staroby, tým menej budú míňať na uspokojenie svojich bezprostredných potrieb.