V máji sa pritom v SR zaregistrovalo až 7 317 nových áut, z čoho bolo 6 486 osobných a 831 malých úžitkových vozidiel.
Oproti minuloročnému poklesu sa tak už piaty mesiac udržiava na slovenskom automobilovom trhu oživenie, ktoré v máji akcelerovalo. Podľa ZAP ovplyvnil nadštandardný májový prírastok registrovaných vozidiel aj záujem o evidenčné číslo so symbolom Európskej únie.
Viaceré vozidlá nadobudnuté v apríli sa totiž zaregistrovali až v máji. Celkový nárast odbytu v tomto roku tak podľa združenia potvrdzuje priaznivé prognózy, ktoré sa očakávali v súvislosti so zmenami slovenskej ekonomiky, zavedením rovného zdanenia, rozvojom automobilového priemyslu, či vstupom SR do Európskej únie.
Poradie najžiadanejších značiek v máji takmer nezmenilo. Slováci mali najväčší záujem o vozidlá značky Škoda, ktoré za päť mesiacov tohto roka dosiahli trhový podiel 30,67 %. Škodu nasledovali automobily značky Renault s podielom 8,82 % a Volkswagen s podielom 7,67 %. Štvrtý Peugeot zaznamenal na slovenskom trhu 7,66-percentný podiel a piaty Citroën so 6,20 % predbehol v máji Opel, ktorý mal na trhu 6,13 %. Tabuľku prvých desať vedúcich značiek na trhu uzatvárajú Fiat s 5,60 %, Seat s 3,57 %, Toyota s 3,46 % a do prvej desiatky sa opäť dostalo Daewoo s podielom na trhu 2,60 %.
Zaujímavý bol vývoj registrácii japonských a ostatných ázijských značiek ako Suzuki, Toyota, Hyundai, Honda a Daewoo, ktoré v tomto roku zaznamenali nárasty od 30 do 300 %. Spomedzi luxusných automobilových značiek bola najžiadanejšia Mercedes-Benz so zvýšeným trhovým podielom na 2,01 %, AUDI s 0,86 % a BMW s podielom 0,84 %.