O štvrtom modeli Porsche rozhodnú budúci rok

Nemecký výrobca luxusných automobilov Porsche AG rozhodne o výrobe štvrtého modelového radu na budúci rok. Vyhlásil to generálny riaditeľ Porsche Wendelin Wiedeking. Porsche, ktoré vyrába modely 911, Boxster a Cayenne, nebude oznamovať ďalšie svoje plány.

14.06.2004 12:37 , aktualizované: 12:41
debata

V nedeľu počas prezentácie nového športového modelu 911 Wiedeking opäť potvrdil zámer spoločnosti zvýšiť obrat a zisk pred zdanením vo fiškálnom roku 2004 zvýšením objemu predaja.

Stuttgartský producent tiež obvinil dodávateľov za nedávne stiahnutie modelu Cayenne a zároveň im pohrozil ukončením spolupráce v prípade, že budú spôsobovať ďalšie problémy v kvalite svojich dodávok.

„Všetky problémy zapríčinili naši dodávatelia. Zmenili výrobné metódy bez toho, aby nám to vopred oznámili,“ povedal. Asi 80 % komponentov Porsche pochádza od dodávateľov, kým iba zvyšných 20 % vyrába spoločnosť vo vlastnej réžii. „Kvalitu vnímame veľmi vážne a budeme na vzniknutú situáciu reagovať.“

„Svoj cieľ dosiahneme pri predaji asi 75-tisíc jednotiek v roku 2004,“ vyhlásil Wiedeking.

Vo fiškálnom roku 2002/03 Porsche dosiahlo zisk pred zdanením vo výške 933 miliónov EUR (37,2 miliardy SKK) pri úrovni tržieb 5,58 miliardy EUR a predaji 66 803 automobilov.

Spoločnosť po prvýkrát od roku 1977 bude vyrábať dve verzie známeho modelu 911, Carerra a výkonnú verziu Carerra S. Výrobu spustí v júli tohto roka. „S novou 911 chceme nadviazať na úspech predošlého modelu,“ vyhlásil na margo doteraz predaných 160-tisíc kusov od spustenia výroby. „To je náš cieľ. Chceme pokračovať v raste.“

Vo fiškálnom roku, ktorý začína v auguste má Porsche zámer predať aspoň 15-tisíc kusov modelu 911.

Prezident taktiež uviedol, že Porsche skúša hybridné motory, ktoré čiastočne fungujú na elektrinu. Tento zdroj sa môže stať dôležitý v budúcnosti kvôli svojim priaznivým dopadom na životné prostredie. „Hybrid je pre nás zaujímavou alternatívou,“ dodal Wiedeking. Vzhľadom k váhe dodatočného elektromotoru, úrovni súčasnej technológie a odhadovaným zvýšeným nákladom 10-tisíc eur na jeden automobil spoločnosť nepredpokladá spustenie produkcie hybridného modelu pred rokom 2010.

debata chyba
Články podľa značiek