Nová Octavia by mala uspieť už z tradície

V piatok sa začína predaj nového modelu Škody Octavia a zároveň jeho striedanie sa s jeho osemročným predchodcom. Škoda chce totiž nechať starší a lacnejší model na Slovensku dožiť desiate narodeniny a predávať by sa mal až do roku 2006.

18.06.2004 07:20 , aktualizované: 07:24
debata

Dôvodom je, že Škoda nestačí vyrábať dostatočný počet nových Octavií, hoci obchodníci avizujú vysoký záujem. Minimálna hranica pre tento rok by sa pre Slovensko mala pohybovať okolo 1 500 vozidiel. Nová Octavia má o to väčšie šance, že po novom modeli býva zvyčajne aj väčší dopyt. Škoda však chce novým modelom prioritne zásobovať najmä český a nemecký trh.

Striedanie medzi novou a starou Octaviou bude podobne ako pri striedaní Fabie s Feliciou najmä otázkou zmeny v cene. Tá je pri základnom modeli novej Octavie (499-tisíc korún) vyššia o 40-tisíc korún. Čiže je nastavená podobne ako pri jej najvážnejších konkurentoch v nižšej strednej triede – Renaultu Megane a Peugeote 307, hoci pôvodné predpoklady boli vyššie.

Podobne ako pred ôsmimi rokmi aj teraz sa nová Octavia pohybuje v priestore, kde nie je prakticky nikto iný. To znamená, na rozhraní nižšej strednej a strednej triedy. ,,Keď kedysi nastúpila na trh, pre Slovákov predstavovala veľké auto s dobrými úžitkovými vlastnosťami aj cenou. Tým aj ostala," hovorí nezávislý pozorovateľ na automobilovom trhu Peter Jelačič z firmy EurotaxGlass´s.

Zdá sa, že tak, ako sa škodovka pred pár rokmi aj za cenu straty trhového podielu vyrovnala s výmenou Fabie, ktorá nahradila Feliciu, súčasná výmena bude pre ňu menším problémom. Rozdiel v cene medzi novou a starou Octaviou pri autách s cenou okolo pol milióna nehrá takú významnú úlohu ako pri malých autách. Pre našinca ide navyše o takmer domácu značku, so servisom takmer v každom meste, dostatkom náhradných dielcov. Tradícia je pre predaj áut kľúčová, čo nakoniec potvrdzuje aj postavenie Fiatu v Poľsku, alebo Suzuki v Maďarsku.

debata chyba
Články podľa značiek