Nová Octavia na slovenskom trhu

Dňa 18.6.2004 sa oficiálne začal predaj Novej Octavie, kedy autorizovaní predajcovia značky Škoda uvítali klientov vo svojich showroomoch a predstavili im následníka najúspešnejšieho a najpredávanejšieho vozidla nižšej strednej triedy „C“.

12.07.2004 14:38
debata

Slávnostným predstavením Novej Octavie na ženevskom autosalóne, a následne predpremiérovo predstavením na bratislavskom autosalóne, získala ocenenie ako najkrajšia novinka autosalónu, napriek účasti mercedesu Maybach, či konkurenčného Opelu Astra.

Po konštrukčnej stránke je Nová Octavia úplne nový automobil vybavený modernými technológiami. V porovnaní s dnešným modelom má väčší rázvor náprav, je o 65 mm dlhší (meria 4572 mm), o 38 mm širší (1769 mm) a má aj väčší batožinový priestor objemu 560 l. Poháňajú ho dva doterajšie zážihové motory 1.4 a 1.6 výkonu 75 a 102 k, dva nové štvorvalce s priamym vstrekovaním benzínu 1.6 FSI a 2.0 FSI výkonu 115 a 150 k a dva moderné sporovlivé prepĺňané naftové motory 1.9 TDI a 2.0 TDI výkonu 104 a 140 k.

Najväčšie prekvapenie prináša nový podvozok a prevodovka. Až pri jazde s touto technickou inováciou budúci majitelia Novej Octavie ocenia prácu konštruktérov, ktorým sa podaril husársky kúsok – otriasť kritériami áut nižšej a strednej triedy. Citlivosť riadenia je umožnená novým elektromechanickým posiľňovačom riadenia, ktorého účinnosť je riadená podľa rýchlosti vozidla tak, aby držala stálosť kontaktu s povrchom cesty a smeru jazdy.

Na štandardných pneumatikách si v zákrutách vozidlo drží svoju stopu priam neuveriteľne, a to s minimálnym bočným i priečnym výkyvom karosérie, a to vďaka viacprvkovej zadnej náprave s tromi priečnymi a jedným pozdĺžnym ramenom a skrutným stabilizátorom.

V interiéri Novej Octavii sú použité prvotriedne materiály. Na prvý pohľad si vás získa prístrojová doska, ktorá prešla výraznou zmenou s použitím technológie striekaním kožou. Dominantou prístrojovej dosky tvorí stredný panel, ktorý je presne ergonomicky navrhnutý tak, aby vodič mal všetko na dosah ruky. Vozidlo sa okrem dvojzónovej elektronickej klimatizácie pýši perfektnou audio sústavou, s 12 reproduktormi, štvoraramenným volantom, zeleným podsvietením, ESP, TPM (Tyre Pressure Monitoring) – kontrola tlaku v pneumatikách, Light Assistant, aktívne oprierky hlavy, xenóny, hlavové airbagy, dažďový senzor, parkovacie senzory, atď. Záleží len na klientovi, pre ktorú z modelových verzií sa podľa vybavenia rozhodne.

Nová Octavia zostáva pri označení vybavenosti verzií pri pomenovaniach Classic, Ambiente a Elegance. Základný model Novej Octavie s motorom 1.4 55kW/75k stojí 499.990,–Sk. Zákaznícky najočakávanejšie vznetové motory 1.9 TDI 77kW/105k stojí už od 604.990,–Sk a 2.0TDI 103kW/140k (vyrábaný od verzie Ambiente) stojí 739.990,–Sk.

  
debata chyba
Články podľa značiek