Znamená to, že osobných vozidiel tejto značky vyrobili takmer dva milióny kusov. Z toho 1,5 predali v Rumunsku a asi 500-tisíc v zahraničí, populárne boli aj v bývalom Česko-Slovensku.
Automobilka v Pitešti vznikla v polovici šesťdesiatich rokov pôvodne ako montážny závod francúzskych automobilov značky Renault 8 a Renault 12. Prvé rumunské renaulty – Dacia 1100 (R8) a neskôr Dacia 1300 (R12) – opustili montážnu linku v roku 1969. Dacia bola v Rumunsku vždy veľmi populárna, podobne ako škodovky v Česku a na Slovensku.
„Nič netrvá večne. Rumunsko s daciou nemalo šancu vstúpiť do Európy,“ poznamenal bukurešťský denník Adevarul.
Najväčšia rumunská automobilka v Pitešti bude teraz vyrábať v spolupráci s Renaultom osobný automobil Logan. Automobil by mal byť dostupný už od 5000 eur a práve jeho cena je lákadlom v Rumunsku i v zahraničí. Mal by byť určený pre menej rozvinuté automobilové trhy so zákazníkmi veľmi citlivými na cenu.
Výroba sa už začala, ale vozidlo sa bude predávať až na jeseň. Výroba súčiastok na Daciu bude podľa platných medzinárodných noriem pokračovať ešte osem až desať rokov, uviedla rumunská tlač.