Zisk automobilky Hyundai klesol o 11 %

Zisk najväčšieho juhokórejského výrobcu automobilov Hyundai Motor Co v druhom kvartáli poklesol o 11 %, keď výsledok oslabili vyššie ceny ocele a marketingové náklady. Čistý zisk spoločnosti Hyundai dosiahol 510 mld. KRW, čo je pokles oproti úrovni 570,9 mld. KRW z rovnakého obdobia minulého roka. Výsledok však prekonal očakávania analytikov na úrovni 492,2 mld. KRW.

29.07.2004 08:56
debata

Tržby sa zvýšili na 7,2 bil. KRW z úrovne 6,6 bil. KRW pred rokom. Vyhliadky ziskov na druhý polrok zatieňujú rastúce ceny práce, slabnúci externý dopyt po automobiloch, najmä v Číne, a silná konkurencia na stagnujúcom domácom trhu, kde má firma dominantný 42-percentný podiel.

Globálne ceny ocele, ktoré tvoria asi 7 % materiálových nákladov firmy Hyundai, vzrástli v prvej polovici roka o 14 %. Podľa priemerného odhadu analytikov zvýši 10-percentný rast cien ocele náklady firmy v tomto roku o 190 mld. KRW.

Pracovníci spoločnosti Hyundai, ktorí sa organizujú v odboroch, dosiahli po päťdennom štrajku zvýšenie miezd o 6 % a taktiež jednorazový bonus, čo podľa analytikov zvýši v tomto roku mzdové náklady firmy o 352 mld. KRW. Celkovo by tak mali mzdové náklady dosiahnuť úroveň 2,9 bil. KRW.

debata chyba
Články podľa značiek