Korpus auta bol tvorený na báze štúdie Seat Salsa spred piatich rokov. Na dĺžke 4 343 mm, výške 1 434 mm a šírke 1 823 mm vytvorilo Seat Design Centre krásny tmavočervený hatchback, ktorý mal očividne skôr vymyslenú farbu, ako vôbec vznikol. Predok auta je nám známy z prvých dvoch spomínaných modelov novej éry Seatu, ale na Leon bol prispôsobený agresívnejšími rysmi a včelím grilom. Predné svetlomety boli inšpirované ľudským okom, a nebyť toho, že majú tri „zreničky“, aj by ho pripomínali. Mimochodom, ide o bixenony chránené polykarbonátovým krytom. Zadné partie trochu privádzajú človeka na myšlienky o novej Alfe Romeo Brera, slabá podoba tam bude… Športové spätné zrkadielka majú pôvod v Salse a je milé, že na nej nezostali. Vďaka dynamickej siluete a zamaskovaniu zadných kľučiek sa trochu Leon z boku javí ako kupé, ku ktorému má koniec koncov charakterom veľmi blízko. Fešným detailom je v strede umiestnená koncovka výfuku a 19“ disky obúvajúce pneu 265/30.
Kabína je rovnako ako exteriér najšportovejšia z teraz už trojice nových Seatov. Prístrojová kaplnka je lakovaná spolu so stredovým panelom metalickou červenou, aby ladili s vonkajškom. Samozrejme, sú tu hlboké kožené anatómy a športový trojramenný volant, dolu sploštený. Stredová konzola plynulo prechádza celým autom až do batožinového priestoru, kde tvorí rameno istiace rezervné koleso. Nad ňou sa nachádza 329 l batožinového priestoru.
Leon má pod zvodnými plechmi ukrytú pýchu strojárstva VW Group, štvorvalec 2.0 T-FSI. Kombinácia priameho vstrekovania a turba tu robí divy. Maximálny výkon 147 kW (200 k) je na predných kolesách v pásme od 5100 ot./min do 6000 ot./min. Priebeh krútiaceho momentu je, ako to povedať, skrátka plochý – 280 Nm medzi 1800 ot./min a 6000 ot./min. A s Golfom GTI má spoločnú aj prevodovú skriňu, 6-stupňovú DSG prevodovku s radením pádlami pod volantom. Predné kolesá vedie lichobežníková náprava v kombinácii so vzperami McPherson a stabilizátorom, vzadu je Multi-link rovnako doplnený stabilizátorom. Štvorica štvorpiestikových strmeňov sa zakusuje do 345 mm kotúčov vpredu a 310 mm kotúčov vzadu.
Maximálna rýchlosť Leonu Prototypo je 236 km/h a zrýchlenie z nulu na sto zvládne toreador za 6,9 sekundy. Hladká karoséria nie je len o estetike, ale odzrkadlí sa to aj na aerodynamike. Koeficient aerodynamického odporu Cx = 0,32.
Aj napriek všemožným existujúcim kombináciám video-audio techniky sa blysol Seat niečím novým. Leon je vybavený štyrmi kamerami – jedna sa nachádza na hornom okraji skla vpredu, druhá je na vodičových dverách a dívate sa cez ňu na cestu tesne pri prednom kolese, tretia je pri prídavnom brzdovom svetle a štvrtá sa našla v interiéri. Cestujúci vzadu môžu sledovať DVD na 6,5“ TFT displeji.