Seat León Prototipo

Tak toto je horúci artikel! Prototyp Leon si nezaslúži nič iné, len nemilosrdné spustenie sériovej výroby. Nová generácia Seat má pred sebou temperamentnú budúcnosť. Katapultový rozbeh štýlu novou Alteou trochu pribrzdilo Toledo, ale dizajnéri pod palcom Waltera da´Silvy sú opäť vo švungu!

10.03.2005 17:12
debata

Korpus auta bol tvorený na báze štúdie Seat Salsa spred piatich rokov. Na dĺžke 4 343 mm, výške 1 434 mm a šírke 1 823 mm vytvorilo Seat Design Centre krásny tmavočervený hatchback, ktorý mal očividne skôr vymyslenú farbu, ako vôbec vznikol. Predok auta je nám známy z prvých dvoch spomínaných modelov novej éry Seatu, ale na Leon bol prispôsobený agresívnejšími rysmi a včelím grilom. Predné svetlomety boli inšpirované ľudským okom, a nebyť toho, že majú tri „zreničky“, aj by ho pripomínali. Mimochodom, ide o bixenony chránené polykarbonátovým krytom. Zadné partie trochu privádzajú človeka na myšlienky o novej Alfe Romeo Brera, slabá podoba tam bude… Športové spätné zrkadielka majú pôvod v Salse a je milé, že na nej nezostali. Vďaka dynamickej siluete a zamaskovaniu zadných kľučiek sa trochu Leon z boku javí ako kupé, ku ktorému má koniec koncov charakterom veľmi blízko. Fešným detailom je v strede umiestnená koncovka výfuku a 19“ disky obúvajúce pneu 265/30.

Kabína je rovnako ako exteriér najšportovejšia z teraz už trojice nových Seatov. Prístrojová kaplnka je lakovaná spolu so stredovým panelom metalickou červenou, aby ladili s vonkajškom. Samozrejme, sú tu hlboké kožené anatómy a športový trojramenný volant, dolu sploštený. Stredová konzola plynulo prechádza celým autom až do batožinového priestoru, kde tvorí rameno istiace rezervné koleso. Nad ňou sa nachádza 329 l batožinového priestoru.

Leon má pod zvodnými plechmi ukrytú pýchu strojárstva VW Group, štvorvalec 2.0 T-FSI. Kombinácia priameho vstrekovania a turba tu robí divy. Maximálny výkon 147 kW (200 k) je na predných kolesách v pásme od 5100 ot./min do 6000 ot./min. Priebeh krútiaceho momentu je, ako to povedať, skrátka plochý – 280 Nm medzi 1800 ot./min a 6000 ot./min. A s Golfom GTI má spoločnú aj prevodovú skriňu, 6-stupňovú DSG prevodovku s radením pádlami pod volantom. Predné kolesá vedie lichobežníková náprava v kombinácii so vzperami McPherson a stabilizátorom, vzadu je Multi-link rovnako doplnený stabilizátorom. Štvorica štvorpiestikových strmeňov sa zakusuje do 345 mm kotúčov vpredu a 310 mm kotúčov vzadu.

Maximálna rýchlosť Leonu Prototypo je 236 km/h a zrýchlenie z nulu na sto zvládne toreador za 6,9 sekundy. Hladká karoséria nie je len o estetike, ale odzrkadlí sa to aj na aerodynamike. Koeficient aerodynamického odporu Cx = 0,32.

Aj napriek všemožným existujúcim kombináciám video-audio techniky sa blysol Seat niečím novým. Leon je vybavený štyrmi kamerami – jedna sa nachádza na hornom okraji skla vpredu, druhá je na vodičových dverách a dívate sa cez ňu na cestu tesne pri prednom kolese, tretia je pri prídavnom brzdovom svetle a štvrtá sa našla v interiéri. Cestujúci vzadu môžu sledovať DVD na 6,5“ TFT displeji.

debata chyba
Články podľa značiek