Citroën C1 osloví predovšetkým mladých

Triáda v zložení Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo bola odhalená 1. decembra 2004 a výroba všetkých troch sa už pomaly rozbieha. Ako jeden z prvých automobilov predstavujeme Citroen C1.

16.03.2005 01:54
debata

Keďže predaj sa začne v priebehu tohoto roka, je najvyšší čas sa s malým štvormiestnym prckom zoznámiť. Z prvej spoločnej fotky miniautomobilov z decembra 2004 sme toho veľa vyčítať nemohli, súčasná fotogaléria už odhaľuje väčšinu plusov i mínusov malého Citroënu. Bublinkovitá karoséria ja navrhnutá ako trojdverová i ako päťdverová. V obidvoch prevedeniach sú zadné bočné okná rovnako skosené, takže druhý pár dverí prezrádzajú iba kľučky a predĺžená ochranná plastová lišta. Pri zadných kolesách sa stretávame s prvým úsporným riešením. Blatníky zadných kolies definitívne zmizli a ich funkciu plní nárazník a zadné dvere, respektíve pri trojdverovej verzii bočnicové diele karosérie. Takéto riešenie vytlačilo otvor palivovej nádrže až pod pravé zadné svetlo. Nakladací otvor minikufru je až nebezpečne minimalistický a iba tesne presahuje dolným okrajom zvislé zadné svetlá. Konvenčné piate/tretie dvere nahradil celosklenený výklopný diel (podobne ako pri štúdii Škoda Roomster).

V interiéri cé-jednotky sa aj napriek vysokému stupňu šetrenia stretneme s atraktívnymi riešeniami a dizajnérskymi variáciami. Veselo a hravo pôsobí pracovisko vodiča, ktoré spadá do zábavného štýlu súčasného Mini a Smartu. V strede za trojramenným volantom je umiestnený okrúhly tachometer s integrovaným multifunkčným digitálnym displejom a z neho vykúka ako slimák malý otáčkomer. Na prehľadnej stredovej konzole nájdeme netradičné ovládače klimatizácie (teplota, rozvod vzduchu). Reštriktívne opatrenia zasiahli hlavne obloženie dverí – plastové diely a odkladacie priestory sú kombinované s holým vonkajším plechom. Zadné okná sú pri oboch karosárskych variantoch iba výklopné ako na kupéčkach minulého storočia.

Namiesto plnohodnotných zadných okien a obloženia dverí sa už do základnej výbavy prepracovali dva airbagy, ABS, predpínače bezpečnostných pásov, diaľkové centrálne zamykanie, elektrifikované predné okná a zrkadielka a lakované nárazníky. V podvozkovej sfére sa zázraky nediali, vpredu nájdeme tradičné vzpery McPherson a vzadu polotuhú nápravu s vlečenými ramenami. Množina motorov je zatiaľ iba jednoprvková, tvorená maloobjemovým trojvalcom 1.0 so štvorventilovou technikou, výkonom 50 kW (68 k) pri 6000 ot./min a krútiacim momentom 93 Nm pri 3600 ot./min. Neskôr by sa mal k nemu pridať turbodiesel HDI s výkonom 40 kW (54 k).

Ceny ani tabuľky výbavy nie sú pre slovenský trh ešte známe, základné prevedenie by sa však mohlo dostať pod hranicu 300 tisíc korún.

debata chyba
Články podľa značiek