Mitsubishi Lancer EVO IX

Píše sa rok 1992.Mitsubishi uvádza homologačnú sériu pre autobilové súťaže rely. Zrodilo sa Mitsubishi Lancer EVO. Úspech prvej generácie preškvapil aj samotných tvorcov. O neklesajúcom záujme svedčí aj deviata generácia Mitsubishi Lancer EVO IX predstavená tentoraz v New Yorku.

05.04.2005 16:02
debata

Už deviata edícia kultového modelu Mitsubishi Lancer EVO, ktorý už od svojho vzniku naháňa strach nalešteným výkonným limuzínam, sa predstavila v New Yorku. Nová generácia si ponecháva základný zbrojný arzenál: štyri valce, turbodúchadlo, madzichladič stlačeného vzduchu a nesmie chýbať ani aktívny pohon všetkých štyroch kolies.

Každý technický detail je zdokonalený, ventilový rozvod DOHC je vybevený poslednou generáciou variabilného časovania MIVEC. Tá prispôsobuje časovanie ventilov nielen otáčkam ale aj režimu motora. O vyplavenie adrenalínu sa tak stará 210 kW (285 k) a krčné stavce pochopia význam krútiaceho momentu 393 Nm už pri 3500 ot/min. Rozdeľovať danú porciu výkonu bude opäť aktívny diferenciál ACD so zvýšenou svornosťou a troma rôznymi režimami práce asfalt, šotolina a sneh. Zastaviť EVO IX nebude problém, mimoriadne bohato dimenzované kotúče dodáva Brembo.

Interiér je puristicky krásny, Nastaviteľné škrupinové sedadlá RECARO, športový volant MOMO v ideálnej kolmej pozícii a hliníková hlavica radiacej páky. Mitsubishi EVI IX roluje na 17“ zliatinových diskov a obuté sú na špičkových pneumatikách Yokohama Advan.

Mitsubishi Lanecer EVO IX sa bude dodávať vtroch verziách. Základná ponúkne päťstupňovú prevodovku, 17“ disky Enkei, verzia MR poskynte šesťstupňovú prevodovku a disky BBS, verzia RS má odlišnú hlavicu radiacej páky, trojicu prídavných ukazovateľov, napätia, tlaku turba a teploty oleja.

debata chyba
Články podľa značiek