Jeep Commander ponúkne miesto siedmim

Jeep Commander je stelesnením odpovede na požiadavku sedemmiestneho SUV, ktorý si žiada severoamerický trh. Tradičné, možno až príliš kubistické tvary prezrádzajú orientáciu výrobcu na veľký vnútorný priestor.

15.04.2005 10:16
debata

Renasancia automobilov SUV má svoje dôvody, v prvom rade v pohodlnejšom nastupovaní, väčšom vnútornom priestore a v neposlednom rade pramení z istého pocitu bezpečnosti. Severoamerický trh si však čosi navyše – sedem plnohodnotných miest na sedenie, čo zatiaľ Jeep neponúkal.

Jeep Commander ponúka sedem miest na sedenie v troch radoch, pričom zadné rady sedadiel sú mierne zvýšené oproti prednému radu. Jeep Commander je vybavený všetkými prvkami bezpečnosti ako ESP, okenné airbagy, či brzdový asistent. Zoznam technických výdobytkov dopĺňajú aj svetlomety natáčajúce sa do zákruty, či navigačný systém na báze DVD.

Technickú bázu zdieľa Commander s novou generáciou Jeepu GrandCherokee, čo znamená nezávislé zavesenie predných kolies a pohon všetkých štyroch kolies prostredníctvom systémov Quadra-Trac I, Quadra Trac II a Quaddra drive II.

Commander je v porovnaní s Grand Cherokee dlhší o 5, a vyšší o 10 centimetrov, pod
kapotou nájdeme tradičný osemvalec 5,7 V8 Hemi s výkonom 242 kW (329 k), druhou alternatívou je o liter menší osemvalec 4,7 l. Ponúka výkon 173 kW (235 k), ďalší liter objemu a dva valce stráca základný šesťvalec 3,7 litra s výkonom 154 kW (209 k). Podľa vyjadrení výrobcu sa má Jeep Commander aj v Európe pričom bude ponúkať aj pohonnú jednotku CDI výlučne v kombinácii s päťstupňovou automatickou prevodovkou.

Jeep Commander má odlákať až 30 percent tradičných zákazníkov Jeepu Grand Cherokee.

debata chyba
Články podľa značiek