SEAT Leon prichádza do predaja

Zatiaľ posledný z trojice avizovaných noviniek španielskej automobilky SEAT Leon sa prepracoval do sériovej podoby. Nový Leon oficiálne predstavia na domácom autosalóne v Barcelone, čím sa zavŕši generálna inovácia v radoch Seatu.

21.04.2005 10:40
debata

Dizajn SEAT-u Leon je verný heslu „jeden za všetkých, všetci za jedného“ a so svojimi bratmi si je podobný ako vajce vajcu. Platí to však iba z polovice – vďaka maske a bočným prelisom karosérie Leon, Altea a Toledo pôsobia ako jednovaječné trojčatá, no zadná časť auta je pre každé z nich špecifická. Leon je v týchto partiách mierne ochutený Alfou Romeo, čo je zrejme dôsledok niekdajšieho pôsobenia Waltera da Silvy práve u Alfy.

V porovnaní so ženevským Leonom Prototipo sa hatchback umiernil a jeho športový duch mu bohužiaľ stihol trochu vyprchať. Museli sme sa rozlúčiť s agresívnymi nasávacími otvormi, zo zadnej časti odišiel športový nárazník a s ním aj centrálne umiestnená koncovka výfuku. S tými sa však určite stretneme u ostrej športovej verzie Cupra.

Základná koncepcia interiéru a tvar palubnej dosky sa zachovali, odvážne riešenie uchytenia zadnej rezervy ale budete v sériovej podobe hľadať márne. Originálnym riešením zostávajú stierače čelného skla ukryté v stĺpikoch, extravagantné riešenie kľučiek zadných dverí poznáme z Alfy 156.

Rozmery si oproti starému Leonu polepšili vo všetkých smeroch, napriek tomu sa batožinový priestor nafúkol iba o jeden liter (341 litrov). Celkové rozmery teda sú: 4 315 mm x 1 768 mm x 1458 mm. Rázvor 2 578 mm je spoločný pre všetky tri nové Seaty. Na prednej náprave nájdete dvojité lichobežníky, vzadu je štvorprvkové nezávislé zavesenie kolies. Spolu s aerodynamickým koeficientom cx = 0,32 by mohol mladý toreador aj napriek svojej výške konkurenciu slušne popreháňať.

Balík štandardných motorov koncernu VW obsahuje benzínové štvorvalce 1.6 (75 kW, 148 Nm) a 2.0 FSI (110 kW, 200 Nm) a dva turbodiesele 1.9 TDI (77 kW, 250 Nm) a 2.0 TDI (103 kW, 320 Nm). V ponuke je tradične šesťstupňový manuál (pri základnom motore 1.6 päťstupňový), automat a stále výnimočná DSG prevodovka. Neskôr sa pod kapotou objaví aj 2.0 TFSI (147 kW, 280 Nm).

Výbava Leonu bude rozdelená štyroch stupňov a cenou pôjde po stopách Altey a Toleda. V základe bude šesť airbagov, ABS, TCS, elektrické sťahovanie predných okien, ESP bude za príplatok. Začiatok predaja je naplánovaný na prvú polovicu roka, na niektoré trhy dorazí Leon až po lete.

debata chyba
Články podľa značiek