Suzuki Intruder M800 kombinuje high-tech a tradičné hodnoty

Reči o vetre vo vlasoch, slobode a vychutnávaní si pomalej jazdy dnes už stačia málokomu. Preto aj dnešné choppre už nie sú tým čím bývali. Dnešní motorkári chcú viac, potrebujú svoju dávku adrenalínu a vzrušenia. A nový Suzuki Intruder M800 je toho jasným dôkazom.

21.04.2005 11:08
debata

Model Intruder pozná asi každý fanúšik jednej stopy. Obľubu tisícov motorkárov si získal svojou jednoduchosťou a príťažlivým dizajnom, ale časy sa menia a konkurencia silnie. Preto Suzuki predstavila na sezónu 2005 nového Intrudera M800. Motocykel spadá do triedy power cruiser, čo sa dá preložiť ako výbušnejšie alebo športovejšie verzie cruiserov.

Už pri prvom pohľade na motocykel je jasné, že nemáme do činenia s kľudným baránkom. Zliatinové lúčové čierne kolesá, užšie riaditka, obrátená vidlica (upside-down), odseknutý štýlový zadný blatník so svetlom z LED diódami to všetko nám prezrádza, s kým máme tú česť.

Na novom Intruderi však nájdeme aj trochu klasiky. Stačí si prezrieť dvojicu krásnych chrómových výfukov, či predné chrómové guľaté svetlo s rýchlomerom v strede. Kvapkovitá nádrž, ktorá plynule klesá k nízkemu sedadlu má objem 15,5 litrov. Komfort jazdca zabezpečuje široké sedadlo.

Srdcom nového ,,emka“ je štvortaktný vodou chladený vidlicový dvojvalec (V45), ktorý poznáme z Volusie. Motor dostal viacero nových technických prvkov, ktoré používajú superšportové modely tejto značky, ako napríklad SDTV (Suzuki Dual Trottle Valve) alebo vstrekovaciu jednotku s 32bitovým procesorom, ktorý zbiera informácie o teplote a tlaku vzduchu, teplote kvapaliny, otáčkach kľukového hriadeľa a polohe škrtiacej klapky. Cieľom je kultivovanejší chod, vyšší výkon a ťah motora v nišžích otáčkach. Výkon je 53 koní pri 6 000 ot./min a krútiaci moment 69 Nm/4 000 o­t./min.

Rám je dvojitý trubkový, prevodovka päťstupňová. Predná teleskopická vidlica je typu upside-down, zadná je kyvná. Škoda, že neboli posilnené brzdy. Vpredu nájdeme jednu kotúčovú a vzadu bubnovú brzdu. Pneumatiky majú šírku vpredu 130/90 R16 a vzadu 170/80 R15.

MišoKlikni pre zväčšenie Klikni pre zväčšenie Klikni pre zväčšenie

debata chyba
Články podľa značiek