Rinspeed Chopster je športovejší a agresívnejší Porsche Cayenne

Približne pred polrokom sa k nám dostali prvé informácie o chystanej úprave Cayennu, za ktorou stál a dnes stojí pán Rinderknecht a jeho firma Rinspeed. Vtedy jednokusá fotodokumentácia chystanej úpravy človeku zježila vlasy, keďže sploštené Porsche sa tam predstavilo v ešte iba načrtnutej podobe a „krásnej“ oranžovo-lososovej farbe.

22.04.2005 13:44
debata

Rinspeed ale dotiahol prácu dokonca a súčasná podoba má s minuloročným náčrtom našťastie minimum spoločného. Unikátne poňatie Cayennu sa podľa nás vydarilo a takéto tvary majú nepopierateľne bližšie k športovým koreňom značky. Svieži futurizmus priniesol aj interiérové zmeny. Štyria cestujúci budú usadení v štyroch samostatných anatomických športových sedadlách a obklopení špičkovými materiálmi a technológiou. Nové lakťové opierky, poťahy, plastové obloženia, volant, brúsená koža, etc.

Pripomeňme si najväčší zásah do pôvodného Cayennu. Od kľučiek nahor je Chopster kompletne prekopané auto, ničím príbuzné s Cayennom. Strecha klesla o 150 mm, takže si tie úpravy viete predstaviť. Zrezané, prípadne úplne nové: bočné okná, čelné a zadné sklo, dvere, stĺpiky karosérie. Tým došlo k zmene tuhosti karosérie, takže nové výpočty si vyžiadali aplikáciu dokonale zamaskovaného ochranného oblúku. Avízované odstránenie zadného páru dverí sa nakoniec nekonalo, ako môžeme vidieť na fotografiách.

Chopster sa skromne krčí na 23“ diskoch s ešte skromnejším obutím šírky 305 mm, s extrémne nízkym profilom. Výkonnostné parametre sa už nemenili. Výkony preplňovaného vidlicového osemvalca upravil Rinspeed na 441 kW/600 k a 800 Nm. To sú čísla… ktoré zabezpečia zrýchlenie na stovku za 5 sekúnd a maximálnu rýchlosť 290 km/h.

Aj taký unikát, ako Chopster, existuje vo viacerých variantoch. Aký kapitál vložíte, taký máte Chopster. Ale hranice tu existujú – od 325 tisíc do 375 tisíc eur.

debata chyba
Články podľa značiek