Špičkový model Aero sa vždy vyznačoval tradičným prepĺňaným dvojlitrom, ktorý zabezpečoval dostatočný výkon, špičkové verzie Aero v rôznych úpravách dosahovali aj rovných 300 koní. S danou filozofiou bol a je mimoriadne úspešný aj na severoamerickom trhu, kde je orientácia na veľkoobjemové motory mimoriadne silná.
Pre rok 2005 sa zmenila špičková motorizácia, pribudli dva valce, prepĺňanie turbodúchadlom ostalo. Nový šesťvalcový motor s dnes už nezvyučajným objemom 2,8 litra má turbodúchadlo s nízkym prepĺňacím tlakom 0,6 baru a medzichladič stlačeného vzduchu. Nechýba ani variabilné časovanie ventilov, ventilový rozvod 2×DOHC a výfukové ventily chladené sodíkom.
Saab 9–3 sa tak vyznačuje výkonom 184 kW – rovných 250 koní čo je o 40 koní viac než mala doterajšia najsilnejšia motorizácia. Maximálny krútiaci moment 350 Nm poskytuje v rozmedzí 2000 až 4500 ot/min. Dynamiku charakterizujú údaje zrýchlenia z 0–100 km/h za 6,9 sekundy, maximálna rýchlosť činí 245 km/h. kombinovaná spotreba by podľa výrobcu nemala presiahnuť 10 litrov na 100 kilometrov.