Kawasaki Z 750S vábi komfortom aj výkonom

Na novú sezónu Kawasaki rozšírila zetkovú radu o novú Z750S, ktorá ponúka niekoľko úprav pre pohodlnejšiu a pokojnejšiu jazdu.

09.05.2005 14:38
debata

Konštruktéri od Kawasaki si uvedomili, že jediným spôsobom ako konkurovať modelom Hornet, Bandit a Fazer v strednej objemovej triede je zmenšiť svoju Z1000. Tak sa aj stalo a minulý rok bola do boja vyslaná malá Z750. Nový model zo zdvihovým objemom 748 ccm ponúka oproti konkurenčným šesťstovkám o 150 ccm navyše.

Malá Z750-ka si zachovala rysy svojej väčšej sestry. Oproti konkurencii má naozaj ostrý výzor, ktorý podpisuje polovičný predný štít ,,zamračeného“ vzhľadu a agresívne svetlo. Štyri zvody výfukového potrubia vedú do jedného tlmiča umiestneného na boku namiesto štyroch koncoviek ,,brokovnicového“ tvaru na Z1000. V rámci šetrenia boli vynechané okrasné bočné lišty na robustnom vodnom chladiči.

Hlavnou zmenou je polokapotáž, ktorá chráni jazdca pred náporom vetra a nepriazňami počasia. Dovoľuje jazdcovi absolvovať dlhšiu jazdu napríklad na dovolenku alebo rýchlu jazdu po diaľnici.. Príchod ,,eska“ bolo možné očakávať, keď všetky konkurenčné šesťstovky majú už svoje polokapotované verzie.

Medzi ďalšie novinky smerované ku komfortu patrí aj nové nedelené sedadlo s dvojicou madiel pre spolujazdca. Nové usporiadanie zaznamenala aj prístrojová doska. Namiesto digitálnych ukazovateľov zo Z750 sú použité klasické analógové ukazovatele doplnené o dva malé displeje ukazujúce stav paliva a prejdenú vzdialenosť. Všetko ostatné zostalo bez zmeny.

Športový potenciál zostal v plnej miere zachovaný. Radový štvorvalec, ktorý nezaprie svoje korene v superšportovej ZX-7R má objem 748 ccm a ponúka výkon 110 koní pri 11 000 otáčkach a krútiaci moment 75 Nm pri 8 200 ot. To sú hodnoty o ktorých sa môže zatiaľ konkurenčným šesťstovkám len snívať. O prípravu zmesi sa stará elektronické vstrekovanie paliva.

Podvozok zostal športovo ladený. O odpruženie sa stará vpredu klasická teleskopická vidlica priemeru 41 mm a vzadu nastaviteľná centrálna jednotka. Brzdy sú rovnako nekompromisné: vpredu dvojité kotúčové brzdy s dvojpiestikovými strmeňmi, vzadu kotúč s jednopiestovým strmeňom. Pneumatiky majú rozmer vpredu 120/70–17 a vzadu 180/55–17.

debata chyba
Články podľa značiek