Mercedes R - luxus aj priestor

Nové triedy automobilov lákajú aj tradičných výrobcov luxusných limuzín. Aj Mercedes Benz triedy R vstupuje do triedy veľkopriestorových limuzín modelom.

13.05.2005 14:56
debata

Mercedes R prináša koncepcia, ktorá ulahodí všetkým, ktorí nie sú viazaní tradičným prístupom, no oslovuje ich univerzálnosť a variabilita. Popri týchto hodnotách by však neradi prišli o svoju dávku luxusu, či dreveného obloženia podobne ako o nevyhnutnú prestíž či štýl s trojcípou hviezdou.

Na pôde New Yorského autosalónu sa predstavil Mercedes triedy R. Jeho rozmery sú pri celkovej dĺžke 5157 mm skutočne veľkorzsé. Automobilka Mercedes poskytla záujemcov aj číselné vyjadrenie priestorového využitia – až 64% celkovej dĺžky vozidla je k dispozícii pre posádku.

Každý pasažier zo šesťčlennej posádka by si tak má k dispozícii meter priestoru, jednotlivé rady sú od seba vzdialené 840 až 920 milimetrov v závislosti od ich nastavenia. Samozrejme všetky sedadlá sú nastaviteľné individuálne, druhý rad sedadiel možno posunúť dozadu a vytvoriť tak odstup vyjadrený hodnotou 990 milimetrov, čo už atakuje hodnotu predĺženej verzie triedy S. Veľkorysosť dimenzií prezentuje aj minimálny priestor pre hlavy cestujúcich 1027 milimetrov, šírka v oblasti ramien s hodnotou 1530 je vysoko nadpriemerná.

Mercedes Triedy R chce rozmaznávať pasažierov. Zoznam príplatkového vybavenia obsahuje aj zvýšenú stredovú konzolu s extra odkladacími priestormi a povinnými držiakmi nápojov. Multimédia sú taktiež k dispozícii nechýba ani CD/DVD prehrávač. Obrazovky sú tradične integrované do opierok hlavy.

Nedeliteľnou zložkou komfortu je klimatizácia THERMATIK, samozrejme dvojzónová s ovládacími panelom aj pre zadných cestujúcich. Viac komfortu zabezpečuje štvorzónová klimatizácia so separátnym ovládaním pre každého pasažiera. Prísun čerstvého vzduchu a dodatočné osvetlenie pre cestujúcich za volantom poskytuje aj rozmerná panoramatická strecha. Kontakt s prírodou či nočnou oblohou obohacuje samozrejme zoznam extra prvkov vybavenia.

Variabilita je dnes v triede MPV, ku ktorej sa trieda R hlási iba okrajovo, nepísaným zákonom, postupné sklápanie sedadiel otvára priestor pre transportné nápady vyjadrené maximálnou úložnou plochou 2057 litrov.

Základný benzínový agregát s označením R350 poskytuje maximálny výkon rovných 200 kW/272 k čo postačuje na zrýchlenie z 0–100 km/h za viac než slušných 8,3 sekúnd a maximálnu rýchlosť 230 km/h. Z iného súdka je model R500. Výkon presahuje magických 300 koní 225 kW/306k a otec rodiny sa môže tešiť na adrenalínové zrýchlenie na „stovku“ v priebehu neslušných 6,9 sekúnd a maximálna rýchlosť 240 km/h patrí tiež do kategórie „pirátskych“ Ani dieselová pohonná jednotka, ktorá je vynútená európskym trhom nie je slabá. 165 kW/225k a 510 Nm maximálneho krútiaceho momentu sú hodnoty, ktoré potešia, navyše priemerná spotreba paliva činí rovných 8,9 litra na 100 km. Partnerom všetkých motorov je sedemstupňová automatická prevodovka 7-G-TRONIC s voličom automatickej prevodovky umiestnenej na boku stĺpika riadenia čo ušetrilo priestor pre ďalšie odkladacie priestory. Športoví fanatici si môžu prostredníctvom tlačidiel na volante určovať moment preradenia sami.

Technický základ Mercedesu R poskytla nová generácia Mercedesu ML, čo znamená pohon všetkých štyroch kolies. Ten sám o seba zabezpečuje bezchybnú trakciu, asistuje mu aj trakčný systém 4ETS v spolupráci so stabilizačným systémom ESP. Plejáda technických vymožeností pokračuje vzduchovým pružením AIRMATIC, ktoré je prepojené s adaptabilnými tlmičmi pruženia ADS. To umožňuje Mercedesu triedy R v prípade potreby dvihnúť sa až o 50 milimetrov, naopak prekročenie rýchlosti 120 km/h odmení Mercedes triedy R pokľaknutím o 20 milimetrov.

Prostredníctvom systému PRE SAFE chráni Mercedes R aj pasažierov. Blížiacu sa kolíziu rozpoznáva a okamžite reaguje nastavením sedadla, zatvorením strešného okna a aktivovaním predpínačov bezpečnostných pásov. Mercedes R ponúka aj novinku v oblasti pasívnej bezpečností vyjadrenú skratkou NECK-PRO. Jedná sa o aktívne opierky hlavy, ktoré sa v prípade nehody vysunie smerom nahor a zároveň bližšie k hlave vodiča, čím ju chráni.

debata chyba
Články podľa značiek