Maybach Exelero sa vrátil z roku 1939

Gumárenská firma Fulda a superluxusný výrobca Maybach sa rozhodli oživiť projekt z 30-tych rokov.

16.05.2005 11:37
debata

V historických análoch firmy Fulda figuruje objednávka pre karosársku firmu Dorr & Schreck na stavbu vysokorýchlostného špeciálu s maximálnou rýchlosťou prevyšujúcou 200 km/h, ktorá mala slúžiť na testovanie vtedajších vysokorýchlostných pneumatík. Samotnú techniku automobilu mala poskytnúť firma Maybach.

 

V roku 2005, po 66. rokoch dochádza k znovuuzavretiu danej zmluvy, pričom dôvod vzniku superrýchleho kupé je identický – testovanie vysokorýchlostných pneumatík, tentoraz však s maximálnou rýchlosťou výrazne cez 350 km/h a rovnako extrémnym rozmerom 315/25 ZR 23.

 

31. 5. 2004 tak prvý krát vošiel do aerodynamického tunela prototyp na ktorom sa podieľali konštruktéri firmy DaimlerChrysler, Fuldy a karosárskej firmy Stola. Tvary sú podobne ako rozmery majestátne. Iba rázvor osí kolies tvorí 3390 mm čo je 490 mm viac než mala pôvodná verzia, ostatné dimenzie ako dĺžka 5890 a šírka 2140 zodpovedajú historickému originálu. Výška moderného Exelera je extrémnych 1390 mm, rovnako aj hmotnosť 2660 kg.

 

Motor bol taktiež upravený. Konečný zdvihový objem 5908 cm3, optimalizované boli aj turbodúchaldlá a preprogramovaná bola aj riadiaca jednotka. Výsledkom je maximálny výkon rovných 700 koní (515 kW) a maximálny krútiaci moment 1020 už pri 250 ot/min.

 

Tvorcom sa podarilo splniť si sen a utvorili na testovacej trati v Narde svetový rekord v maximálnej rýchlosti na sériových pneumatikách, konkrétne 351,45 km/h podľa metodiky FIA, ktorú dosiahol bývalý jazdec DTM Klaus Ludwig.

debata chyba
Články podľa značiek