MV Augusta F4 1000 hrala aj vo filme

MV Augusta je legenda, to netreba ani pripomínať. Každý model tejto talianskej značky je jedinečný. Presvedčiť sme sa o tom mohli aj v americkom trháku I, robot. Pamätáte si, ako hlavný hrdina Will Smith sa naháňal vo filme na športovom motocykli MV Augusta F4? Áno?

18.05.2005 08:46
debata

MV Augusta je legenda, to netreba ani pripomínať. Každý model tejto talianskej značky je jedinečný. Presvedčiť sme sa o tom mohli aj v americkom trháku I, robot. Pamätáte si, ako hlavný hrdina Will Smith sa naháňal vo filme na športovom motocykli MV Augusta F4? Áno?

Modely rady F4 boli vždy charakteristické svojím nekonvenčným dizajnom. Prvým modelom  F4 bola sedemstopäťdesiatka v roku 1997. Na tú dobu ponúkala brutálny výkon okolo 130 konských síl a neobyčajný vzhľad. MV Augusta sa nikdy netajila  tým, že chce postaviť „litrový“ supersport, ktorý by mohol bojovať alebo dokonca poraziť japonskú konkurenciu. A tak začali vyvíjať motor objemu okolo 1000 ccm a  až v roku 2004 prišla motorka s menom F4 1000S, s výkonom 166 koní a maximálnou rýchlosťou 303 km/h. Súperenie s japonskými motocyklami sa mohlo začať.

Základ všetkých talianskych značiek je dizajn, ktorý je v tomto prípade viac než úchvatný. Stačí si pozrieť predné svetlo, päťlúčové kolá s hviezdicovým ráfom alebo štyri nádherné výfukové koncovky pod sedadlom.. To sú prímesy, ktoré sa len tak ľahko nedajú zrovnať s motocyklami ostatných netalianskych značiek.

Radový štvorvalec s objemom 998 ccm vychádza z už spomenutého 750 kubíkového motora. Objem bol dosiahnutý väčším vŕtaním a predĺžením zdvihu. Celok bol ešte odľahčený.
Podvozok je z chromolybdenových trubiek, kvôli čomu je vyššia váha 192 kg. Japonci sa dostali už pod 170 kg (GSX – R1000).

Zadné kolo je umiestnené len z jednej strany, jednoramenná kyvná vidlica je z horčíku. Nechýba ani najkvalitnejšie odpruženie od firiem Sachs vzadu a vpredu Marzocchi. Bezchybnú stabilitu vo vysokých rýchlostiach udržuje tlmič riadenia od firmy Öhlins.  Rýchly motocykel musí mať aj silné brzdy. MV Augusta používa šesťpiestikové strmene Nissin s dvoma 310 mm kotúčmi. Zadná brzda má štyri piestiky a jeden 220 mm kotúč.
O prenos výkonu na vozovku sa starajú 17 palcové kolesá rozmerov vpredu 120/65 a vzadu 180/55 prípadne 190/50.

Pre náročných zberateľov pripravila značka limitovanú sériu 300 kusov modelu F4 1000 Tamburini. Asi najpôsobivejšou zmenou je sací trakt, ktorý MV nazýva TSS, ručne leštené sacie kanále a upravené vačky. To všetko ma na svedomí nárast výkonu na  173 koní a zníženú hmotnosť na 184 kg. Celkom nový je aj vstrekovací systém podobný monopostom F1, ktorý zvyšuje výkon v celom rozsahu otáčok a dokáže motorku katapultovať až na 307 km/h. Nemusíme ani hovoriť o karbónovej kapotáži, kolách používaných v Moto GP a celkom novom odpružení.

MV Augusta je unikátny motocykel, s množstvom najkvalitnejších komponentov, ktorý poskytne svojmu majiteľovi nazabudnuteľný zážitok z jazdenia. Každá radosť, ale niečo stojí, svedčí o tom aj vyššia cena.

debata chyba
Články podľa značiek