Mercedes E 420 CDI pokoril maximum

Nový osemvalcový turbodiesel 420 CDI svojím výkonom pokoril steroidový agregát V10 TDI od Volkswagenu a dostal sa medzi elitu civilných naftových motorov.

29.05.2005 12:20
debata

Mercedes-Benz si zabezpečil marketingové víťazstvo nad päťlitrovým desaťvalcom od VW skutočne tesným náskokom – maximálnym výkonom 231 kW (314 k) len o 1 kW prekonal motor VW. Hranica 750 Nm zostala neprekonaná – osem valcov pod kapotou „éčka“ dáva „iba“ 730 Nm pri 2200 ot./min. Dynamika je tomuto modelu vlastná – z nuly na sto dopláva za 6,1 sekundy, no pre bežnú premávku je podstatný hlavne tento údaj – 5,4 sekundy pri pružnom zrýchlení zo 60 na 120 km/h (3. prev. st.). Priemerná spotreba sa pohybuje okolo 9,3 litra na sto kilometrov. Motor je vybavený bezúdržbovým filtrom pevných častíc, spĺňa emisné normy Euro 4 a servisný interval má stanovený na 40 000 km.

Štandardná výbava najsilnejšieho dieselového Mercedesu zahŕňa vzduchový podvozok Airmatic a sedemstupňový automat 7G-tronic. Z technológii použitých na novom motore môžeme spomenúť piezoelektrické vstrekovače, chladenú recirkuláciu výfukových plynov, hliníkovú kľukovú skriňu, vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu, atď. Do valcov bude vháňať palivo pod tlakom 1600 barov tretia generácia priameho vstrekovanie common-rail.

Prvé kusy E 420 CDI by sa mali objaviť na jeseň 2005, postupne sa nový diesel rozšíri do niektorých ostatných modelov značky, minimálne ho nájdeme v triede S, M a G.

debata chyba
Články podľa značiek