V BMW radi označujú X5 ako SAV (Sports Activity Vehicle). Chcú tým dať jasne najavo, že jeho schopnosti sú excelentné mimo cesty aj na ceste. BMW X5 prišlo dva roky po svojom hlavnom rivalovi Mercedese triedy ML, no náskok sa mu podarilo zotrieť vďaka svojej konštrukcii. Kým trieda ML mala karosériu upevnenú na ráme, BMW X5 malo samonosnú karosériu. Dnes si SUV so samostatným rámom už ani nevieme predstaviť. Úspech BMW X5 povzbudil výrobcu k rozšíreniu portfólia SUV o ďalšie tri modely – X1, X3 a X6.
Za jedenásť rokov produkcie sa vyrobilo už milión kusov BMW X5. Všetky pochádzajú zo závodu v americkom Spartanburgu. Jubilejný kus X5 xDrive35i v zafírovo čiernej metalíze so škoricovo hnedou kožou Nevada je momentálne na ceste k svojmu čínskemu majiteľovi. Hranicu pol milióna vyrobených kusov dosiahlo BMW X5 v druhej polovici roka 2005. Viac ako tretina doteraz vyrobených X5 zostala v USA.
BMW X5 sa z továrne v Spartanburgu exportuje do viac ako 120 krajín. Z rovnakého závodu pochádzajú aj všetky BMW X6 a pred koncom roka začne v Spartanburgu aj produkcia novej generácie BMW X3.