Mercedes R otvára nové dimenzie

Na septembrovej show vo Frankfurte nám nemecká automobilka predstaví sériovú podobu prototypu Vision R, ktorý spolu s Visionom B brázdil minuloročné autosalóny.

26.07.2005 08:21
debata

Celé tri roky čakali deti majiteľov S-klasse, kým sa spustí predaj nového GST (Grand Sport Touring) a budú si môcť konečne naložiť do tatovho auta aj trojkolku. Luxus na úrovni vládnych limuzín a praktickosť rodinných MPV (ak neberieme do úvahy kombináciu bledého interiéru a dieťa s čokoládovou zmrzlinou) – to sú charakteristické vlastnosti erka.

Šesť cestujúcich má na palube k dispozícii šesť samostatných posuvných sedadiel, umiestnených v troch radoch. Vzdialenosť medzi prvým a druhým radom môže byť maximálne 920 mm, medzi druhým a tretím je 840 mm. Miesta samozrejme smerom dozadu ubúda aj v oblasti hlavy, ale vďaka takmer vodorovnej streche to bude únosné. Prívlastok „Grand“ je pri triede R absolútne na mieste. Doterajší etalón značky v tomto smere, triedu S, prekonalo erko dĺžkou 5157 mm o 81 mm. Rázvor 3215 mm je dokonca o 50 mm dlhší ako v prípade predĺženej verzie S-klasse. Pri plnom obsadení je kapacita batožinového priestoru malinkých 314 litrov, no po sklopení štyroch zadných sedadiel pojme Mercedes-Benz 2385 litrov batožiny a predmety dlhé 2,2 m, resp. 650 kg nákladu.

Prvé kusy nového modelu budú poháňané jedným z troch ponúkaných motorov – 350, 500 a 320 CDI. R 350 bude dosahovať výkon 200 kW (272 k) pri 6000 ot./min a krútiaci moment 350 Nm od 2400 do 5000 ot./min. Maximálna rýchlosť je 230 km/h a zrýchlenie z nuly na 100 km/h mu potrvá 8,4 sekundy. Osemvalcový R 500 s výkonom 225 kW (306 k) pri 5600 ot./min a krútiacim momentom 460 Nm v pásme 2700–4750 ot./min zrýchli na stovku za 7 sekúnd a akcelerácia sa skončí pri 245 km/h. Zozačiatku jediné dieselové erko 320 CDI má 165 kW (225 k) pri 3800 ot./min a 510 Nm medzi 1600 a 2800 ot./min. Maximálna rýchlosť je „magických“ 222 km/h a stovku dosiahne po 8,8 sekundy. Kombinovaná spotreba je podľa výrobcu 9,3 litra nafty na 100 km.
Všetky pohonné jednotky budú štandardne spriahnuté so sedemstupňovým automatom 7G-TRONIC. Hlavný volič je po „americky“ umiestnený pod volantom, manuálny režim radenia zabezpečujú tlačidlá na volante.

K sériovému vybaveniu Grand Sport Touringu patrí pohon všetkých štyroch kolies, vybavený programom ESP a trakčným systémom 4ETS. Príplatkové vzduchové odpruženie AIRMATIC sa dodáva spolu s aktívnymi tlmičmi ADS (Adapting Damping System) a umožňuje vodičovi zvýšiť svetlú výšku až o 50 mm. Pri rýchlostiach nad 120 km/h AIRMATIC automaticky zníži auto o 20 mm oproti štandardnému nastaveniu. Medzi voliteľné položky patria aj bezpečnostné systémy PRE-SAFE či NECK-PRO, chrániaci krčnú chrbticu. Sklenená otváracia panoramatická strecha nepatrí k základnej výbave, rovnako ako vyšší stupeň klimatizácie THERMOTRONIC (viaczónová klimatizácia s dvanástimi teplotnými senzormi) a DVD systém pre zadných pasažierov.

Americký trh sa dočká modelu Mercedes-Benz triedy R už na jeseň 2005, starý kontinent si naň počká do prvých týždňov roku 2006.

debata chyba
Články podľa značiek