Kto by to kedy povedal, že tak ortodoxná streetfighterská značka raz podľahne imagu cestovných endúr. Dopyt po cestovných endurách je však obrovský a tak Buell nenechal nič na náhodu a do boja sa vrhol skutočne ostro. Nový Ulysses prevzal starý známy vzduchom chladený vidlicový dvojvalcový motor objemu 1203 ccm s výkonom 103 koní a krútiacim momentom 110 Nm, čo pri suchej hmotnosti len 193 kg zaručuje skvelé jazdné vlastnosti aj na nespevnených komunikáciach.
Buell sa môže pochváliť novou zadnou vidlicou XB, ktorá slúži aj ako zásobník oleja. Všetky modely XB sa môžu od nasledujúceho roku pýšiť inovovanou rýchlejšou a presnejšou prevodovkou a zosilneným remeňom, ktorý už tradične nahrádza reťaz. Medzi lahôdky patrí uloženie paliva v dutom hliníkovom ráme.
Po stránke dizajnu ide jednoznačne o Buell, ale tento raz na vysokom podvozku a s kolesami obutými do hrubšieho vzoru, čo vytvára nezabudnuteľný terénny image.
Stále sa jedná prevažne o cestovný model, ktorý neohrdne jazdu preplneným mestom alebo kľukatými cestičkami plných zákrut, ale teraz láka majiteľa aj na dlhšie cesty. K tomu je určená sada kufrov a špeciálny systém zadného madla Triple Tail, ktorý sa dá sklopiť do troch polôh. Slúži ako nosič batožiny, madlo spolujazdca alebo zadný nosič.