Na IAA uvidíme Peugeot 20Cup

Francúzi prinesú do Frankfurtu trojkolesovú štúdiu 20Cup. Charakteristické črty jej predných partií by sa mali onedlho ukázať na novom Peugote 207.

30.08.2005 09:41
debata

Fenomenálny Velorex je späť! Teda nie osobne, ale spomienku naň nám Peugeot trochu oprášil. Pozerajúc sa bližšie na konštrukciu 20Cupu, príklad si z neho zrejme nebrali…

Dvojmiestna štúdia váži vďaka karbónovej karosérii necelých 500 kg. Väčšina hmotnosti leží na prednej náprave tvorenej dvojitými lichobežníkmi. Minimálne zaťažená zadná jednoramenná náprava plní riadiacu funkciu, vodič ju vedie cez klasické hrebeňové riadenie. Absencia štvrtého kolesa bola z hľadiska stability vykompenzovaná prekliato nízkym ťažiskom. Zadné koleso má navyše extrémne rozmery 377/71 R18. Predné osemnástky obúvajú pneumatiky 210/65. Rozmery štúdie sú 3,63 m na dĺžku, 1,77 m na šírku, 1,16 m na výšku a rázvor má dĺžku 2,31 m.

20Cup je poháňaný plodom spolupráce koncernu PSA a BMW Group. Prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.6-litra má šestnásť variabilne časovaných ventilov, obsluhovaných dvomi vačkovými hriadeľmi, a je natlačený najmodernejšími technológiami. V použitej verzii produkuje 125 kW (170 k) a 240 Nm, čo je pri pohotovostnej hmotnosti štúdie do pol tony záruka slušnej divočiny. Šesťstupňová sekvenčná prevodovka je ovládaná pádlami pod multifunkčným volantom a krútiaci moment je cez ňu prenášaný na prednú nápravu. Na volante nájdete dotykovú obrazovku, ktorá je čitateľná pri akejkoľvek polohe volantu. Umožňuje napríklad zapnúť predné svetlomety, dokáže zobraziť hodnotu priečneho a pozdĺžneho zrýchlenia.

Okrem načrtnutia podoby budúcej malej 207-ky chce automobilka využiť 20Cup aj pri svojich športových aktivitách, pri konštrukcii pretekárskych špeciálov a podobne.

debata chyba
Články podľa značiek