V Tokiu odhalia Polo GTI

Malý junior ide na vec podobným spôsobom ako Golf GTI. Za známou maskou nájdete preplňovaný motor, vo kabíne klasické kárované čalúnenie..

09.10.2005 12:37
debata

Oficiálne odhalenie malého GTI za prítomností hláv z VW sa odohrá 19. októbra na Tokyo Motor Show. Svet tak spozná miernejšiu alternatívu Golfu GTI. Výkony väčšieho brata neočakávajte, no atmosféra je prevzatá bez chyby.

Posledné Polo GTI debutovalo v roku 1998, teda pred vyše siedmimi rokmi. Vtedy malo motor 1.6 16V s výkonom 125 koní a krútiacim momentom 152 Nm. Pri pohotovostnej hmotnosti 1010 kg bolo Polo celkom agilné – za 8,7 sekundy bolo na stovke a maximálna rýchlosť dosahovala 205 km/h.

Za lichobežníkovou maskou nového Pola GTI uložili vo Wolfsburgu 1,8-litrový štvorvalec s päťventilovou technikou, turbom a medzichladičom. Posledné dva komponenty sa postarali o poriadne newtonmetre i o ich nástup. Výkon 150 koní nepredstavuje až tak výrazný odskok od predchádzajúcej generácie, no krútiaci moment 229 Nm pri 1950 ot./min je už niekde úplne inde. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 8,2 sekundy, najvyššiu rýchlosť udávajú Nemci 216 km/h. Prakticky najzaujímavejším údajom je pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h – na 4. prevodovom stupni to zvládne Polo GTI za 7,5 sekundy (pred. verzia 8,3 s). Auto stojí na 16“ diskoch v štýle Golfu GTI, ktoré sú obuté do pneumatík 205/45 R16. Športový podvozok má štandardne v zálohe ESP, oproti sérii je GTI o 15 mm bližšie k asfaltu.

Polo GTI má ako ideálny súrodenec za svoj vzor staršieho brata. Nahodil si lichobežníkovú masku chladiča, dvojitú koncovku výfuku a malý strešný spojler. V interiéri nájdete štýlové športové sedadlá v prevedení Interlagos (fenomenálne karovanie), hliníkové pedále a kožený volant obšitý červenou niťou.

Na vybraných trhoch sa Polo GTI objaví na jar 2006 a konkrétne v Nemecku s cenovkou od 18 950 eur (podľa súčasného kurzu približne 735 tisíc Sk).

 
debata chyba
Články podľa značiek