Shooting Brake Concept: nové TT?

Predsériový pokrm alebo divoká štúdia bez šancí na sériovú podobu. Na tokijskom autosalóne si Audi otestuje reakciu publika na štúdiu športového automobilu s usporiadaním 2+2.

12.10.2005 11:43
debata

Ani nie mesiac po predstavení štúdie BMW Z4 Coupé zverejnila Audi prvé fotografie štúdie s identickou dizajnovou filozofiou, ktorá sa predstaví na tokijskom autosalóne. Novinka je súčasťou taktiky Audi, predstavovania nových modelov. Tá má vyústiť do viac než milióna predaných kusov ročne.

Aj preto sa predstavuje 4,18 metra dlhá 1,84 široká a 1,35 metra vysoká štúdia s civilným rázvorom osí kolies 2470 milimetrov. Vyzerá mimoriadne realisticky, tvorcovia ju doladili „iba“ LED svetlometmi a chrómovanou vypletanou maskou chladiča. Netradičným prvkom je aj negatívny sklon „C“ stĺpika, naopak tradíciu zachovali skupinové zadné svetlá, línia kapoty, či vyduté lemy blatníkov.

Štúdia technicky vychádza z nasledujúcej generácie Audi TT, ktorá sa začne predávať začiatkom roka 2006, a mieša v sebe štýl kombi a športového automobilu. To znamená výbornú priestorovú ponuku pre dvoch a ich batožinu, v prípade obsadenie štyrmi pasažiermi ešte stále ostáva pre 255 litrov batožiny, v prípade sklopenia zadných operadiel sa daný objem zvýši na 730 litrov.

Dynamiku automobilu si vzal na starosť známy motor V6 s objemom 3,2 litra a výkonom 250 koní (184 kW) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm. Samozrejmosťou je šesťstupňová prevodovka a stály pohon všetkých štyroch kolies Quattro. Podľa oficiálnych údajov zvládne Shooting Brake šprint z 0–100 km/h za menej ako šesť sekúnd, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h.

Audi pripravilo aj niekoľko technických perličiek. Okrem faktu, že štúdia má hliníkovú prednú časť a časti podvozka a tradičnú viacprvkovú zadnú nápravu zaujme najmä technika tlmičov pruženia s magnetoreolo­gickou tekutinou v tlmičoch. Tá mení svoju hustotu v závislosti od pôsobenia elektromagnetického poľa. Vodič tak má na výber komfortný aj športový režim tlmenia.

Bez kompromisov sa navrhovali aj brzdy, štyri keramické kotúčové brzdy zosilnené karbónovými vláknami, ktoré sa ukrývajú za 19 palcovými diskami kolies z Audi RS4, ktoré sú obuté do pneumatík rozmeru 245/40 R19.

Efektným skloňovaním pekných prísne logických interiérov, je aj kokpit štúdie Shooting Brake. Okrem osvedčených ovládacích prvkov sa vnútri nachádza aj dotyková obrazovka. Tá slúži nielen na ovládanie základných funkcií, ale aj ako obrazovka inteligentného navigačného systému. Cieľovú stanicu môže vodič zadať pomocou písania na obrazovku. Navigačný systém je schopný diktovať vodičovi optimálnu nájazdovú rýchlosť do zákruty a správny prevodový stupeň.. Informácia pre obyvateľov ďalekého východu, navigácia komunikuje aj prostredníctvom tradičných japonských foriem písma.

  
debata chyba
Články podľa značiek