VW EcoRacer valcuje emisné normy

Na prebiehajúcej Tokyo Motor Show vystavuje Volkswagen koncept ekologického kupéčka, pre ktoré je radosť z jazdy poslaním a to pri spotrebe 3,4 litra nafty na 100 km.

25.10.2005 08:25
debata

Je vôbec možné, aby auto so spotrebou necelých štyroch litrov nafty, spĺňajúce emisné normy EU-5, obohatilo krvný obeh vodič o nejaké kvapky adrenalínu? Experiment z Wolfsburgu prináša zaujímavé riešenia, ktorých výsledkom je podľa slov automobilky práve takáto kombinácia vlastností.

Žltožlté žihadlo je schopné letieť rýchlosťou 230 km/h a stovku si odklepne za 6,3 sekundy. Stačí mu k tomu karbónová karoséria, vďaka čomu má pohotovostnú hmotnosť 850 kg a nový turbodiesel 1.5 TDI. Výkon rovných 100 kW (136 k) nastupuje pri 4000 ot./min, najvyšší krútiaci moment 250 Nm prenáša dvojspojková skriňa DSG v pásme od 1900 do 3750 ot./min.

Ak sme v úvode označili EcoRacer za kupéčko, bola to len tretinová pravda. Konštrukcia dvojdverového kupé umožňuje zložiť časť strechy za sedadlá, malému Volkswagenu potom môžete bez problémov hovoriť roadster. Problémom nie je ani odstránenie čelného skla, ktoré nahradí menší štít. V takom prípade získa EcoRacer všetky atribúty speedsteru.

Autíčko s minimálnymi prevismi meria 3,77 metra na dĺžku, je široké 1,74 metra a vysoké 1,21 metra. Rázvor má dĺžku 2,48 metra. EcoRacer stojí na 17“ diskoch s pneumatikami 175/55 R17 vpredu a 225/45 R17 vzadu, ktoré sú vedené vyladenými nápravami. Predné dvojité lichobežníky sú novo vyvinuté, zadná náprava vychádza zo zadnej nápravy Golfu. O hmotnosť sa delia v pomere 40:60.

Ku konceptu si našli cestu aj technologické riešenia posledný rokov. Spomeňme LED svetlá  vpredu i vzadu, systém Keyless-entry či systém MMI (známy z vozov Audi).

 
debata chyba
Články podľa značiek