Všetko začalo celkom prozaicky – po skončení výroby BMW Z3 M sa na stole manažérov objavilo niekoľko desiatok záväzných objednávok aj napriek už spomínaným vyhláseniam o neplánovanom potomkovi. Prosby dopytu sa však rozhodol výrobca vyslyšať a v Januári sa svetu oficiálne predstaví nástupca BMW Z4 M
a oficiálnu premiéru si obliekla BMW Z4 M tradičný červený oblek, 18“ palcové disky kolies si obúvajú pneumatiky 235/45 ZR 18. Tvar diskov je jedna z indícií vysokovýkonného motora pod kapotou. Svoj výkon dáva decentne najavo väčšími otvormi inovovaného predného nárazníka. Sexi zadnica odhaľuje štvoricu koncoviek výfuku a decentný difúzor. Oko fanúšika BMW odhalí aj jemný facelift zadných skupinových svetiel.
Pod kapotou sa objaví tradičný radový šesťvalec, z aktuálnej generácie BMW M3 s objemom 3,2 litra. Poháňanú zadnú nápravu najmä v zákrutách poteší výkon 252 kW (343 koní) v spojení s maximálnym krútiacim momentom 365 Nm pri 490 ot/min. Teoretikov poteší hláška o pomere výkon hmotnosť 5,6 kg/kW, praktici si už predstavujú zrýchlenie z 0–100 km/h za rovných päť sekúnd a rozmýšľajú o skutočnej a nie elektronicky brzdenej (250 km/h) maximálnej rýchlosti.
BMW Z4 M je pravý roadster, všetko si zatiaľ necháva v réžii vodič, súčasnú manuálnu prevodovku má v budúcnosti doplniť aj poloautomatická prevodovka SMG známa aj z modelu BMW M3. Tvorcovia stavili na spoľahlivosť, aktívne elektromechanické riadenie nahradilo klasické hydraulické.
Interiér je puristický, čiže jazdecky orientovaný. Hlavnú úlohu hrá volant radiaca páka a pedály, všetko ostatné podlieha triviálnej logike rozmiestnenie ovládacích prvkov. Vodič totiž ocení sedadlá, zrýchlenie, vietor vo vlasoch, spolujazdkyňu.....