Sport-Coupé "Panamera" v roku 2009.

Dozorná rada a predseda predstavenstva Porsche AG, Stuttgart, dali zelenú vývoju a výrobe štvrtého modelového radu automobilky Porsche Panamera.

28.10.2005 08:29
debata

V prípade nového Porsche ide o štvordverové štvormiestne športové coupé prémiovej triedy s rôznou motorizáciou. Pohonná jednotka bude vpredu a poháňať bude zadnú nápravu. Po modelových radoch 911, Boxster a Cayenne dostane štvrtý rad meno „Panamera“ – odvodené od legendárneho súťažného Carrera Panamericana, známeho z pretekov na dlhé trate. Novinka by mala prísť na trh v roku 2009.

Celkové investičné náklady vrátane vývoja tohto modelového radu predstavujú pre Porsche 1 miliardu EUR a opäť budú hradené z vlastných zdrojov. Ročne sa má vyrobiť minimálne 20.000 kusov. „Panamera“sa bude vyrábať v Lipsku, kde kompletizuje aj športovo terénny Cayenne a vysokovýkonná Carrera GT.
V lipskej fabrike čakajú ešte predstavenstvo Porsche AG a vedenie firmy Porsche Leipzig GmbH  nevyhnutné rokovania so zamestnancami.

Na prelome rokov 2006/2007 čaká súčasnú montážnu halu prestavba. Po nej bude môcť lipská fabrika zamestnať okolo  600 nových zamestnancov. K tomu počas vývoja pribudne ďalších  400 nových miest vo vývojovom centre Weissach a vo fabrike v Stuttgart-Zuffenhausene, kde sa budú vyrábať aj motory pre nový modelový rad.

Dr. Wendelin Wiedeking, predseda predstavenstva spoločnosti Porsche AG: „S našim  rozhodnutím sme sa neponáhľali. Ale teraz sme presvedčení, že vďaka všetkým typickým športovým génom je ´Panamera´ pre Porsche tým pravým. Výkonovo, dizajnom a jazdnými vlastnosťami do bodky spĺňa vysoké nároky značky Porsche. S týmto športovým coupé prinesieme našim zákazníkom atraktívnu ponuku vo vyššej triede“.

Wiedeking vyhlásil, že Porsche pustí „Panameru“ na cesty vo vlastnej réžii. „Pre náš štvrtý modelový rad vyvíjame vo Weissachu vlastnú platformu. Neplánujeme spoluprácu so žiadnou inou automobilkou. Aby bol nový rad Porsche čo najefektívnejší, budeme so systémovými  dodávateľmi spolupracovať oveľa užšie ako doteraz.“

Nemecký podiel práce na budúcom vozidle odhaduje šéf Porsche asi na 70 percent. Tak ako v prípade Porsche 911, Boxster a Cayenne ponesie aj „Panamera“ pečať kvality ´Made in Germany´.

debata chyba
Články podľa značiek