K realizácii tohto projektu prispeli najväčšou mierou tri faktory – Kip Ewing, Mark Gerisch i samotná výstava SEMA a s ňou súvisiace aktivity Fordu. Prvý z nich, hlavný inžinier Ford SVT, nosil v hlave myšlienku roadsteru postaveného na základe Fordu GT už od jeho prvých vývojárskych krokov. Na zhmotnenie jeho skíc a štúdií nebol doteraz priestor, no zameranie Specialty Equipment Market Association (SEMA) show bolo na uskutočnenie tohto sna ideálne. O spoluprácu bol požiadaný skúsený dizajnér Mark Gersich z Genaddi Design Group, ktorý už odrezal strechy mnohým drahým a exotickým autám.
Svoju vedľajšiu úlohu pri vzniku GTX1 zohrala aj činnosť Ford?s SEMA Technology Initiative, ktorá od roku 1999 poskytuje tunerským firmám dokumentáciu k vozidlám v CAD systémoch. Každoročne nejaký ten tunerský projekt aj podporia, tento rok to bolo otvorené GT.
GTX1 nie je v histórii Fordu úplnou novinkou, v roku 1966 niesol na maske modrý ovál roadster s rovnakým označením. Ten dnešný je typický žltým lakom Valencia s kontrastnými titanovými pruhmi. Konštrukcia strechy umožňuje buď úplné zakrytie kabíny alebo odhalenie, prípadne môžete ponechať strednú priečku a vybrať iba bočné diely. Pokojne si môžete užiť prievan v kabíne aj za premenlivého počasie, panely totiž môžete zložiť do útrob roadsteru.
V krátkosti si môžeme prebehnúť techniku GTX1. Preplňovaný vidlicový osemvalec 5,4 l si nevyžadoval žiadne zmeny, 550 koní sa máli skutočne málokomu. Na 19“ (vpredu), respektíve 20“ diskoch (vzadu) má natiahnuté Pirelli P-Zero Rosso. Sony na GTX1 prezentuje nové systémy Xplôd, takže v ňom nájdete 1 Gb pamäte na súbory mp3 a wma a niekoľko noviniek z oblasti prenosu hudby do auta cez USB.
Na prvý pohľad si GTX1 zaradíte medzi výnimočné koncepty, z ktorých nebolo vyrobených viac než jeden, maximálne dva kusy. Preto je celkom prekvapujúce, že vám v Genaddi Design Group bez problémov vyrobia vaše vlastné GTX1. Vy im priveziete váš Ford GT a oni vám ho vrátia niekoľkonásobne štýlovejšie.