Dokazuje to nielen nárastom vonkajších rozmerov o 15 centimetrov do dĺžky, 5,5 centimetra do šírky, a 5 cm do výšky. Zväčšený je aj rázvor osí kolies na 2700 milimetrov. Nová generácia ponúka atraktívny kabát s výraznou maskou chladiča a modernými prednými svetlometmi. Členitú bočnú líniu doterajšieho modelu nahradili čisté krivky a dnes tak moderná stúpajúca krivka spodnej hrany okien.
Zadná časť si z minulej generácie ponechala typickú kľučku piatych dverí, novinkou sú šikmé „oči“ zadných svetlometov. Podobne aj hmlovky sa ukryli do zadného nárazníka ako doteraz. Posun o generáciu vpred dokazujú aj 17 palcové disky kolies z ľahkých zliatin s pneumatikami 235/65 R17, namiesto doterajších 16 palcových.
Pod kapotou bude v Európe záujem najmä o 2,2 litrový turbodiesel s výkonom 112 kW (152 k) s technikou variabilného turbodúchadla, druhou pohonnou jednotkou bude 2,7 litrový šesťvalec s výkonom 139 kW (189 k) s variabilným časovaním ventilov. Kombinuje sa s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so štvorstupňovým automatom. Vrcholom ponuky bude 3,3 litrový šesťvalec s výkonom 171 kW (233 k), ktorý sa bude kombinovať so päťstupňovou automatickou prevodovkou.
Elektronicky riadený pohon 4×4 rozdeľuje krútiaci moment medzi nápravy podľa aktuálnych podmienok, uzávierka umožňuje pevný pomer 50/50. ABS bude sériovým vybavením, pribudne aj stabilizačný systém ESP.
Novinkou je aj sedemmiestne usporiadanie interiéru s množstvom komfortných funkcií vrátane ovládania ventilátora pre zadný rad sedadiel a duálneho vykurovania kabíny.