V Ženeve uvidíme nové Turbo!

Do premiéry zostáva presne pätnásť dní! 28. februára na Geneva Motor Show Porsche konečne strhne plachtu z novej 911-ky Turbo typ 997.

13.02.2006 13:44
Porsche 911 Turbo Foto:
Porsche 911 Turbo
debata

Nebudeme vás napínať, začneme rovno tým najdôležitejším – 3,6-litrovým boxerom. Najvyšší výkon prichádza pri rovných 6000 ot./min a dosahuje úroveň 480 koní (353 kW), teda o 60 koní viac ako Turbo 996. Aplikáciou jednoduchej matematiky zistíte hodnotu litrového výkonu, ktorý je v prípade boxera 133 koní (98 kW) na liter objemu. Krútiaci moment sa zvýšil z 560 na 620 Nm a rozšírilo sa aj jeho pole pôsobnosti. Predchodca poskytoval maximum krútiaceho momentu v rozmedzí 2700 až 4600 ot./min, typ 997 to zvláda od 1950 ot./min do 5000 ot./min. Za tieto čísla vďačíme hlavne turbodúchadlu s variabilnou geometriou lopatiek, ktoré zabezpečuje autu lepšiu dynamiku hlavne v nižšom spektre otáčok v porovnaní s konvenčným turbom.

Podčiarknuté a sčítané, nové Turbo bude na ceste patriť k tomu najlepšiemu, čo dnes sféra superšportov ponúka. So šesťstupňovou manuálnou skriňou sa dostane na 100 km/h za 3,9 sekundy, cez dvestovku ručička preletí po 12,8 sekundách od štartu. Plochá krivka krútiaceho momentu robí z auta našponovaný prak v každom okamihu jazdy – z 80 na 120 km/h zrýchli na piatom prevodovom stupni za 3,8 sekundy. Na záver dokonca automobilka dodáva, že sa im podarilo znížiť priemernú spotrebu o jednu desatinu na 12,8 litra na 100 km.

Tradičnou voliteľnou náhradou manuálnej prevodovky je Tiptronic S, ktorý zvláda šprint na stovku za 3,7 sekundy a za 12,2 sekundy je už na 200 km/h. Spotreba klesla oproti predchodcovi o 0,3 litra na 13,6 litra na 100 km. Maximálka je v prípade oboch prevodových skríň 310 km/h.

Prvýkrát je v ponuke príplatkový balík „Sport Chrono Package Turbo“. Vodič si v ňom môže tlačidlom „sport“ aktivovať funkciu „overboost“, ktorá pri plnej paľbe zvýši na 10 sekúnd plniaci tlak turba o 0,2 baru a tým dostane z motora ďalších 60 Nm navrch, celkovo 680 Nm. Čas potrebný na zrýchlenie z 80 na 120 km/h s manuálnou prevodovkou sa tak skráti o 0,3 sekundy na 3,5 s.

Nové Porche 911 Turbo prenáša silu motora na všetky štyri kolesá cez mierne modifikovaný systém pohonu disponujúci elektronicky riadenou lamelovou spojkou. Istotu na cestách a pohodu v každom počasí vám prináša Porsche Traction Management (PTM), ktorý sa zodpovedne stará o rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravy.

Štandardný brzdný systém je vybavený štvoricou 350 milimetrových diskov, do ktorých sa vpredu zakusujú šesť-, vzadu štvorpiestikové strmene. Kto fandí keramike, má možnosť si objednať Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Hmotnosť s nimi klesne o 17 kg. Vpredu sa nachádzajú 380 mm disky, vzadu 350 mm.

Po spŕške technických údajov sa môžeme nachvíľu pristaviť pri dizajne novej 911 Turbo. Podobne ako pri predchádzajúcej 996-ke, aj tu sa na karosérii konajú výduchové orgie (s rovnakou schémou rozmiestnenia). Obdĺžníkový nasávací otvor v strede predného nárazníku sa zväčšil, v bočných štvorcových otvoroch pribudli malé krídelká so svetlami. Dve koncovky výfuku vychádzajú priamo z otvorov na zadnom nárazníku. Dýchacie otvory na zadných blatníkoch, privádzajúce vzduch priamo k motoru, sú väčšie a predelené prepážkou. Štandardným prvkom výbavy sú bi-xenónové svetlomety, ktoré zohrávajú ej estetickú úlohu.

Základná cena nového Porsche 911 Turbo je 115 000 eur (cca 4,3 milióna Sk), v Nemecku sa cena aj s daňou a všetkými miestnymi poplatkami vyšplhala na 133 603 eur (cca 5 miliónov Sk).

Okrem nového Turba si Porsche prichystalo do Ženevy ešte jednu svetovú premiéru – novú 911 GT3! Ale o nej viac až po 28. februári.

debata chyba
Články podľa značiek