Mini Cooper je milá exkluzivita na všedné dni, ak však vlastníte jeden z 2000 exemplárov, tak môžete Mini Cooper s výkonovým a aerodynamickým kitom od John Cooper Works. Ten sa na karosériu podpísal na viacerých miestach modifikovaný predný aj zadný nárazník s integrovaným spojlerom si všimnete rovnako ako aj strešný spojler ktorý spolu s vymenovanými pomáha udržať Mini GP na ceste.
Autogram konštruktérov si pozriete na špeciálnej metalíze Thunder Blue, striebornej streche a spätných zrkadiel vo farbe Chili. Ak Vám to nestačí tak pre nasávacou štrbinou sú vygravírované písmená GP, plné znenie nájdeme na tretích dverách.
Výkon nie je jedinou cestou k dosiahnutiu v perexe uvedených dynamických hodnôt, Mini GP sa vydalo cestou znižovania základnej hmotnosti. Preto je jeho jediným mínusom 40 kilogramov v porovnaní so sériovým Mini Cooperom S. Aj preto sú ramená zadnej nápravy vyrobené z hliníka a verzia GP postráda aj niekoľko kilogramov tlmiacej látky.
Z interiéru zmizla zadná lavica (vzhľadom na jej priestorové pomery skutočne zbytočnosť) Autorádio nemá CD menič (úlohu výmeny CD teda preberáte vy) Nechýba však klimatizácia či multifunkčný volant. Chrbát a oko potešia športové sedadlá RECARO, vizuálne uspokojenie poskytnú 18“ disky kolies s pneumatikami so sakramentsky nízkym profilom.
Modifikácia kompresora a periférií motora priniesla maximálny výkon 1,6 litrového štvorvalca na 218 koní a maximálny krútiaci moment predstavuje 246 Nm. Danú porciu hltá diferenciál so zvýšenou svornosťou, ESP bude plne snímače práce.
Mini GP sa nevyrába. Výrobca ho chápe ako popredajný produkt v podobe stavebnice, ktorou si môže každý majiteľ okoreniť svoj Mini Cooper S. Chcete ho? Z 2000 kusov je už viac ako 440 ešte pred premiérou predaných. Cena? Komplet vyjde na 22.000 Libier, cena úpravy činí rovných 10.000.