Hamann M5 - pre pretekárov

Brutálny výkon BMW M5 sa decentne skrýva pod pokrievkou luxusného sedanu. Úpravca Hamann pozdvihol nielen výkon ale aj optiku automobilového diabla.

24.04.2006 09:15
debata

BMW M5 nabralo jasný kurz – pretekársky okruh. Svoje chúťku dáva majiteľovi najavo rozšírenou karosériou (Wide Body). Diabolský uškľab dostal nové dimenzie, predný nárazník má integrované hmlovky, zadný vyfasoval difúzor. Napnuté svaly má predný aj zadný nárazník, opticky pasuje do celku aj podbeh karosérie. k M5-ke neodmysliteľne patria športové spätné zrkadlá, tentoraz v karbónovom prevedení.

Zväčšené oblúky blatníkov poľahky zhltnú disky kolies až do priemeru 21 palcov. Skromnejší zákazníci si môžu objednať 19 palcové disky, no najvýraznejší efekt dosiahnete s diskami  9×21 palcov s pneu 255/30 vpredu a 10,5×21 palcov s pneu 295/25 vzadu.

Hamann poslal k zemi aj karosériu, vpredu kľakla „empäťka“o 30 mm zadná časť putovala dolu „iba“ o 25 mm. Brzdová sústava taktiež prezrádza výkon blížiaci sa k hranici 600 koní. Vpredu je zosilnená brzdová sústava s kotúčmi priemeru 380 milimetrov až osem! piestikovými strmeňmi.

Samozrejme pod kapotou sa pracovalo. Prvým krokom je vyradenie obmedzovača rýchlosti, čím sa pre vodiča otvárajú brány raja s maximálkou nad 300 km/h. Maximálna rýchlosť je priamo závislá od veľkosti kolies, šetriť na menších diskoch sa teda neoplatí.

Preprogramovaním riadiacej jednotky sa dosiahol zvýšený výkon  z 507 na 537 koní (397 kW), maximálny krútiaci moment činí rovných 535 Nm, pre extrémistov pripravil Hamann úpravy hlavy valcov, spolu s úpravou výfukového potrubia dvihnú maximálny výkon na hranicu 567 koní (417 kW). Spolu maximálnym krútiacim momentom umožnia dosiahnuť až 320 km/h. Samozrejme na pretekárskej trati.

 
debata chyba
Články podľa značiek