Opel sa vrátil k SUV

Jednoznačná dominancia segmentu SUV prinútila nemeckého výrobcu na návrat do danej kategórie. Na parížskom autosalóne sa predstaví Opel Antara.

11.05.2006 10:15
Opel Antara Foto:
Opel Antara
debata

Rok 2003 znamenal koniec produkcie Opelu Frontera, ktorý ešte zastupoval segment off-roadov a svojou konštrukciou bol prispôsobený jazde aj v ťažšom teréne. Nasledovník sa predstaví na jesennom autosalóne v Paríži.

Terénne priority predchodcu nahradila definícia Crossover, ktorá už dopredu vyjadruje postoj Antary k terénu. Prinesie teda skôr mix štýlov než ťažkého pracanta do terénu. Z konštrukčného hľadiska ponúka pre Crossover výhodnejšiu samonosnú karosériu, jeho rozmery činia 4570 mm-dĺžka, 1850 mm-šírka a 1700 mm-výška. Interiér ponúkne miesto maximálne piatim cestujúcim, sedemmiestna verzia našťastie neprichádzala do úvahy. Danú opciu by však mal poskytovať sesterský Chevrolet Captiva. Na druhej strane sa Antara orientuje na objem batožinového priestoru ponúka rovných 400 litrov, dôležitejšia však bude zrejme variabilita v prípade sklopených sedadiel.

Skratka GTC zmizla a s ňou zmizli aj odvážne tvary štúdie. Tie nahradili sériové hrany a výrazne civilnejší vzhľad. Od štúdie Antara zdedila iba odvetrávacie žiabre na bokoch nárazníka. V duchu nepísaných zásad SUV Antara poctivo predstiera ochranné prvky tvrdých off-roadov. Imidž drsného automobilu zabezpečujú aj nelakované nárazníky, či hliníkové imitácie. Športový nádych zabezpečia krátke previsy, naopak luxusnejšie ambície majiteľa dokumentuje hliníkové a chrómové dekorácie.

Okresné elementy charakterizujú aj interiér , vodič má k dispozícii všetko, čo potrebuje vrátane rozmerného informačného displeja s navigačným systémom. Koža, hliník, chróm posúva Antary vyššie v hodnotovom rebríčku, na druhej strane unifikované ovládacie prvky prezrádzajú snahu o rozumné výrobné náklady.

Opel Antara: Od 26.800 Euro (1,018.400 Sk – 38 Sk/Euro)

Pod kapotou spočiatku bojuje dvojica benzínových agregátov a jeden naftový. Základnú motorizáciu predstavuje 2,4 litrový benzínový motor s maximálnym výkonom 141 koní  (104 kW) a sériovou šesťstupňovou prevodovkou.  Fajnšmekri siahnu po špičkovej motorizácii 3,2 V6 s maximálnym výkonom 224 koní (165 kW) kombinovanej výlučne s automatickou prevodovkou. Európskym trhákom bude nepochybne turbodiesel  s maximálnym výkonom 150 koní (110 kW) so sériovým časticovým filtrom. Úlohu ťažiskovej motorizácie dokazuje aj možnosť voľby medzi automatickou a manuálnou prevodovkou v prípade dieselovej verzie. O povinnú prejazdnosť terénom sa stará aktívny pohon všetkých štyroch kolies prostredníctvom elektronicky riadenej elektrohydrualickej spojky.

Vybavenie Opelu Antara je už od základu bohaté, ponúka všetky prvky komfortu automatická klimatizácia, elektrifikácia, či autorádio s CD prehrávačom, vodič bude mať k dispozícii aj elektrické asistenčné systémy ABS, ASR,ESP. Štýl automobilu dokumentujú aj sériové 17“ disky kolies z ľahkých zliatin.

Vyššie stupne vybavenie už koketujú s 18“ diskami, či koženým čalúnením viacerých farieb a odtieňov, rozhraním Bluetooth, či DVD systém pre zadných pasažierov, audiosústavu nevynímajúc.

Výrobca zverejnil zatiaľ iba cenu základnej verzie Opel Antara 2,4. Je to už spomínaných 26.800 Euro (1,018.400 Sk – 38 Sk/Euro). Ceny ostatných verzií zatiaľ nešpecifikoval.

debata chyba
Články podľa značiek