GT3 RS mieri na okruh

Porsche 911 Turbo a GT3 sa predstavili iba nedávno, po nich nasleduje ešte ostrejšia verzia. v dráždivej oranžovej sa predstavil okruhový špeciál určený na bežné cesty GT3 RS.

31.05.2006 08:20
debata

Jeho predurčenie je jasné. Slúžiť ako homologačná séria pre rôzne okruhové seriály. Teda plnokrvný športový automobil s možnosťou jazdiť aj na normálnych cestách.

Pod kapotou sa ukrýva dôverne známy 3,6 litrový šesťvalcový Boxer, ktorý atmosférickou cestou poskytuje maximálny výkon 415 koní, takmer identickú hodnoty dosahuje aj maximálny krútiaci moment – 405 Nm. Aby toho nebolo málo GT3 RS si odpísala ešte aj ďalších 20 kilogramov, športovejšiu jazdu ochutí aj kratšie sprevodovanie.

Orientácie na súťažné detaily prezrádza aj odľahčený zotrvačník. Ten púšťa motor do vyšších otáčok citeľne ľahšie. Zrýchlenie z 0–100 km/h za 4,2 sekundy rysku 200 km/h pretne ručička tachometra za 13,3 sekundy, emotívne napredovane ručičky končí na hranici 310 km/h.

Zadná časť karosérie je identická s modelom Carrera 4, čo znamená plus 44 milimetrov do šírky. To má zabezpečiť vyššie priečne zrýchlenie v zákrutách, a lepšie odolnosť voči nakláňaniu. Do zoznamu odlišností patrí aj karbónové krídlo, zadná kapota z plastu a zadné sklo taktiež z plastu. Suma sumárum, 1375 kilogramov živej váhy.

Motoristický šport sála aj z interiéru. Karbónový finiš škrupinových športových sedadiel, ochranný trubkový rám pripomína možnosti tohto asfaltového diabla, naopak divíziu luxusu prezentuje čalúnenie Alcantarou, ktoré nájdeme na volante, radiacej páke, či strope. Na zozname príplatkového vybavenie nájdeme aj chuťovky ako šesťbodový bezpečnostný pás podobne ako aj hasiaci prístroj.

Výber farieb je pestrý. Pokiaľ si objednáte striebornú, čiernu, oranžovú, alebo zelenú. Bočné nápisy sú vyhotovené vždy v kontrastnej farbe –oranžovej alebo čiernej.  Základná cena GT3 RS je rovných 129.659 Euro.

debata chyba
Články podľa značiek