Volkswagenu už niekoľko rokov chýbalo v ponuke kupéčko a od posledného Golfu Cabrio ste si v žiadnom modeli tejto značky nemohli vychutnať slnko nad hlavou. Nový Eos zapĺňa obidve tieto medzery a svojou kvalitou vypracovania spolu s atraktívnym vzhľadom má šancu narobiť konkurenčným francúzom (Renault Mégane CC a Peugeot 307 CC) vrásky na ich pevných sklápacích strechách.
Pri detailnom pohľade na dizajn VW Eos narazíte na množstvo známych drobností, z ktorých je zovňajšok auta vyskladaný. Predné svetelné moduly sa tvarom približujú k malému Polu, maska v podobe obráteného lichobežníka je samozrejmou identifikačnou črtou nových modelov, zadné svetlá sú taktiež zreteľným odkazom na zvyšné modelové rady. Ako celok je však Eos niečím novým. Konzervativizmus značky sa tu úplne stráca, elegantným dynamickým krivkám môžeme bez výčitiek priradiť pojmy „módne“, „atraktívne“, či „neokukané“. Čistotu línií zabezpečilo aj integrovanie všetkých antén do veka batožinového priestoru, ktoré je z tohto dôvodu vyhotovené z tvrdého plastu.
Eos je dlhý 4410 mm, široký 1790 mm a vysoký 1440 mm. Rázvor je dlhý 2580 mm a rozchod kolies je 1550 mm. Do veľkosti prekonáva Mégane i 307-ku, ktorá má rázvor o 30 mm dlhší.
Čo robí Eos Eosom, je jeho pevná sklápacia strecha. Z nemeckých slov Cabriolet-, Schiebe- a Coupé-Dach sa vykľulo jej označenie CSC. Predný diel je presklený a pri zavretej streche slúži ako posuvné strešné okno – vyklápateľné o 35 mm, alebo ho úplne odsuniete. Do batožinového priestoru zmizne za 25 sekúnd a ešte vám nechá 205 litrový priestor vymedzený akousi škrupinou. Po jej zavretí sa objem batožinového priestoru rozrastie na 380 litrov.
1.6 FSI 85 kW/115 k
Maximálny výkon 85 kW/115 k motor dosahuje pri 6000 ot/min a najvyšší krútiaci moment je 155 Nm pri 4000 ot/min. Eos 1.6 FSI zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 192 km/h. V spojení so šesťstupňovým manuálom predstavuje priemerná spotreba paliva 7,6 litra na 100 kilometrov.
2.0 FSI 110 kW/150 PS
Výkon 150 koní postačuje na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 210 km/h a zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy. Priemerná spotreba dosahuje 8,2 litra (6-st. manuál).
2.0 TFSI 147 kW/200 k
Jednotka debutujúca v Golfe GTI, maximálny krútiaci moment 280 Nm produkuje už pri 1800 ot/min a špička zostáva konštantná až do 4700 ot/min. Na stovku sa Eos „gti“ dostane za 7,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 232 km/h. Uspokojí sa s priemernou spotrebou 8,3 l benzínu na 100 kilometrov.
3.2 V6 184 kW/250 k
Dostávame sa k vrcholu ponuky, najvýkonnejšiemu Eosu s motorom 3,2 V6 z Golfu R32. Motor je kombinovaný výlučne s dvojspojkovou prevodovkou DSG –objemom 3189 cm3. Maximálny výkon je 184 kW/250 k pri 6300 ot/min, maximum krútiaceho momentu 320 Nm leží v rozpätí 2500 až 3000 ot/min. Z 0 na 100 km/h sa dostane za 7,3 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje 247 km/h. Priemerná spotreba: 9,2 litra na 100 kilometrov.
2.0 TDI 103 kW/140
Jediný dieselový variant má maximálny výkon pri 4000 ot./min a krútiaci moment 320 Nm v rozmedzí 1750 až 2500 ot/min. Eos 2.0 TDI, sériovo vybavený filtrom pevných častíc, zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 205 km/h.
Sériová výbava kabrioletu zahŕňa ESP, bezpečnostné opierky hlavy, čelné airbagy a špeciálne airbagy Thorax (nahrádzajú konvenčné bočné a hlavové airbagy, ktorých použitie nie je pri kabriu možné), 16“ disky, klimatizáciu, hmlovky. Z príplatkovej výbavy spomeňme natáčacie bi-xenóny (36 500 Sk), vstup pre iPod (12 700 Sk) či USB (12 700 Sk), audiosystém Dynaudio s desaťkanálovým zosilňovačom a výstupným výkonom 600 W (53 400 Sk).
Model | Cena |
Eos 1.6 FSI 5. st. |
Eos 2.0 FSI 6. st. |
Eos 2.0 Trubo FSI 6. st. |
Eos 2.0 Trubo FSI DSG |
Eos 3.2 V6 FSI DSG |
Eos 2.0 TDI 6. st. |
Eos 2.0 TDI DSG |